Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hærlig gutt som skal begynne på skolen til høsten. Problemet startet rett før han ble 3 år. Han bare plutselig slo, dyttet, kastet sand i ansiktet eller sparket et andre barn. Om barnet var eldre eller yngre enn han var ikke så nøye for han. Etter tett samarbeid med en fantastisk barnehage så fant vi en metode som funket. Vi tok han vekk fra situasjonen uten å gi han mere oppmerksomhet på det gale han gjor og heller i en annen positiv anledning ga vi han mye ros. Altså ingen opmerksomhet på negativ oppførsel og heller mye ros på det positive. Dette funket virkelig men nå er dette problemet kommet tilbake...Og gjerne på jenter som er yngre enn han. Han har en lillesøster på 3 år og en kusine på 1,5 år på avdelingen ved siden av .Han er helt fantastisk omsorgsfull mot dem.

Man får jo lyst til å krype inn i hodet hans og se hva som virkelig foregår inni der. Han er jo ellers så snill og go!

Det virker som at han er verst når han kjeder seg.

Da dette sto på som verst hadde vi PPT inne i bildet men det var ingen hjelp der å få.

Er ekstra bekymret nå når dette er kommet tilbake kort tid før skolestart...

BUP har jeg ikke mye tro på i dette tilfellet men utelukker det ikke.

Er det noen der ute som er i samme båt eller kanskje har noen råd til en fortvila mamma?

Må bare ha sakt at det ikke er noe spesielt som har forandret seg her hjemme heller. Vi er en normal familie på 5.

HJELP!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne ha hjulpet deg men men lille er bare 7 mnd... så jeg har ingen anelse.. ADHD kanskje? men det hørtes lissom ikke sånn ut heller..

Dytter litt her (-; kanskje det hjeper..

Skrevet

Det kan være greit å forsikre seg om at gutten ser godt nok, hører godt nok, ikke er plaget med treg mage etc etc..

Skrevet

Har ikke noe godt svar til deg. Vi bare si at jeg skjønner det er vanskelig for dere.

Vi har en datter som er tre år som til tider er hissig, litt mer en det som er normalt kanskje. Det har blitt noen bitt og slag på noen av barna på gruppa hennes i barnehagen. Og jeg får like vondt hver eneste gang.

Vi jobber med saken og ser enda ikke på det som noe problem.

Nå er jo ditt barn litt eldre og dermed er problemet litt større. Likevel velger jeg å tro at det er noe han vil "vokse av seg" Dere virker som oppegånde foreldre som gjør det dere kan for løse problemet.

Har som sagt ikke noe godt svar, fortsett og fokusere på de gode egenskapene til gutten deres..

håper det bedrer seg for dere:)

Skrevet

Enig med gerd der altså. Det er ting man ofte glemmer i en utredning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...