Gå til innhold

vann i varmen til de minste flaskebarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi får mat hver 3-4 time men nå som varmen kommer så blir de vel tøste de og... 3 timer er lenge uten drikke når det er varmt, er det ikke? kan jo ikke gi melk tilstadighet, blir jo gale for magen... gir dere vann?

ho mi er 5 uker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer i grunnen på det samme...Min er 7 uker gammel, og jeg har foreløpig ikke gitt vann...

Skrevet

Jeg ga vann til datteren min for første gang i dag, hun er akkurat én mnd. gammel. Hun er sulten stort sett hele tiden, så vi har hittil endt opp med å gi melk annen hver time (prøver å tyne til hver 3. time, men ikke alltid det går), så vi kan umulig gi henne melk oftere. Hun drakk vann som bare det, både lunkent og kaldt (selvfølgelig kokt på forhånd). Kan ikke skjønne at det kan være noe galt å i gi dem vann så lenge det ikke blir på bekostning av melken (for oss er det vel bare fint om det blir på bekostning av litt melk også mtp den apetitten frøkna har...). Det er jo kokt vann man blander mme-pulveret med også...

Skrevet

Jeg forsøkte å gi kokt vann til min sønn to ganger da han var ca 8uker. Drakk som en helt, men kastet alt sammen opp igjen etter ca 10 min begge gangene. Ga han vel ca 40ml. Ingen suksess med andre ord. Han kaster aldri opp ellers. Håper på at det vil gå bedre når han blir større :-(

Skrevet

Babyer er laget for å leve utelukket på melk i ca et halvt år, magene deres tåler det.

Ifølge helsedirektoratets "Hvordan du ammer ditt barn" er det tilstrekkelig med kun morsmelk de første månedene til barn som fullammes.

Skrevet

Melk er en bedre tørstedrikk enn vann til de som er så helt nye:-) Så det er bare å amme ivei:-) Eller gi flaske selvfølgelig:-)

Skrevet

*Snuppisa*

Har du nok melk da? Jenta mi er bare 1 mnd og hun spiser også veldig uregelmessig enda, fordi hun trenger å øke melkmengden mye og ofte:-)

Så da ammer jeg når hun vil, også blir det lengre opphold i ammingen når melken tar seg opp til det nivået hun trenger:-)

Skrevet

Vi har introdusert vann nå de siste dagene siden det har vært så varmt. Vesla spiser ca hver 4 time og da tilbyr vi vann ca 2 timer etter måltid slik at det går va 2 timer mellom hver gang hun får i seg væske. Dette er da bare på dagtid når vi er ute.

Senere på sommeren og når vi skal til syden må vi gi enda oftere. hun er nå 2 mnd.

Skrevet

jeg spurte legen min om dette. hun sa at det var bare å gi vann! vannet må være kokt og same temperatur som melka.. altså ca 37grader:)

min er 7 uker og legen sa som sagt at vann var ikke farlig. du bruker jo vann i MME som mange barn får(inkludert min):)

Skrevet

forresten, du trenger ikke gi så mye som 40ml! Holder massevis med 10-20! er bare så de ikke skal være sånn kjempe tørste!

Skrevet

..jeg spurte helsesøster om det samme her,og det var visst bare og gi vann!..spesielt i varmen!...huske og koke det først bare.. gutten min syntes ikke at det var noe godt til å begynne med,lagde grimaser,men kommet seg nå:)..jeg gir ikke mye men...bare så han får i seg litt om det er veldig varmt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...