Gå til innhold

Kjører dere ungene til fritidsaktiviteter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvor gamle er de?

Her gjør jeg det ikke.

Kjørte han mesteparten av vinteren, men nå når det går ann å sykle, så må han det.

Han blir 10 år til sommeren.

Han sier forøvrig at ALLE de andre blir kjørt til speider'n.

Eller i allefall alle som er på hans alder og yngre.

Dit er det ca 2,5 km etter gang og sykkelvei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste på 11 går/sykler aleine til fritidsaktiviteter på skulen. 9 åringen har fått lov til det no i det siste, men før det har eg fulgt ho, må krysse E 16. Skal dei på fritidsaktivteter andre stader enn skulen, ja då MÅ me køyre. Kan ikkje sende unger (eller voksne) ut i vegen her. Livsfarlig!

Hender at eg køyrer dei bort på skulen også viss me har lita tid, det e ofte hektiske kvardager i ein famile med 4 barn ;o)

Skrevet

Enig med deg Hi. Hvis det er mulig å sykle/gå så krev det!

Her i huset får ungene bare gå på ting i nærmiljøet. Alle må møte til fast middagstidspunkt hver dag og komme seg til aktiviteter på egen hånd. Men når det er sagt så bor vi på en middels stor plass som har korps, speider og idrettslag. Men hvis en finner ut at de vil spille piano får de vente til de blir store nok til å ta bussen selv. Jeg tror mange ødelegger hele middagen + ettermiddagene med det kjøret som er nå. Tror ikke det er så sunt jeg. Hørte nettopp om en familie som aldri spiste middag samlet, men de var så stolte fordi ungene gikk på tre ting hver. Vet ikke jeg, men det høres ikke sunt ut det heller.

Skrevet

dytter på denne, vil ha mange svar. HI

Skrevet

Jeg kjører 150 mil i mnd KUN til barnas fritidsaktiviteter. Har 4 barn som er med på litt av hvert. Grunn til all kjøringen min er lite/ingen kollektivt her og ei heller gang-/sykkelsti.

Vi spiser middag hver dag kl.15 som er dagens samlingspunkt.

Skrevet

Barna er forresten 6, 10, 11 og 14 år.

Skrevet

Min sykler på kulturskolen om sommeren/når snøen går. Han er 11. Om vinteren kjører jeg som oftest, spesielt fordi vi skal samme vei på det klokkeslettet. Det er ikke aktuelt å la han sykle om vinteren pga mørketid og at han må krysse en europavei, men det hender han går til fots eller tar sparken.

Skrevet

Ene treninga er litt over 1 mil unna, så der kjøres det. Til den andre er det 3 km.

Hun er bare 6 (blir i des) så jeg sykler sammen med henne. Fin trim, også vil jeg leve som jeg lærer :o) Lillemann på 2,5 setter i vogn. Blir verst i perioden fra lillemann lærer seg og sykle 2-hjulssykkel selv, frem til han kan sykle så bra at han kan sykle sammen med oss..Men innen den tid så kan nok Storesøster sykle alene, og det er lillebrors tur til å sykla sammen med meg/pappan til SINE aktiviteter :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...