Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Nå har det seg sånn at jeg plutselig må passe 2 tvillingjenter på 7 mnd et par dager. Venninden min har blitt syk og har nå blitt lagt inn på sykehus. Hun må nok være innlagt et par dager sa de på sykehuset. Mannen hennes er i tyskland med jobben sin frem til fredag formiddag så da tok jeg på meg ansvaret å passe jentene hennes. Jeg har ikke barn selv men har passet en del unger opp gjennom årene. Jeg har også passet disse tvillingjentene men da hver for seg. Aldri sammen he he Dere som har tvillinger eller flere barn hvordan gjør dere det med mating og sånn? Jentene er vandt til å ta flaske så den er grei. Må de ha mat samtidig? Hva gjør jeg om begge skriker etter mat samtidig skal jeg la den ene gråte litt og konsentrere meg om kun en eller hva gjør dere? Jeg tror kanskje de spiser grøt også. Hvor ofte pleier de å spise det når de får flaske i tillegg? Hva tror dere er best? At jeg er hjemme hos dem hvor alt utstyr er tilgjenlig eller at jeg tar de med hjem til meg og tar med det jeg trenger? Er vel kanskje tryggest for jentene å være der de er vandt til? Har ikke fått snakket så mye med venninden min da hun er velig syk og muligens må operere senere idag. Hun har forklart litt men føler jeg er litt usikker. Mannen hennes har vi ikke fått tak i enda. Han er på sånn kurs og konferanse greier med jobben. Noen som har noen tips?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Hei Huff hvordan går det med venninen din? Flott at du stiller opp i en slik situasjon. Jeg har ikke tvillinger selv men søstern til en god vennine av meg har tvilling gutter på snart 1 år. Det er jo sånn at når man har flere barn så blir det litt grining og man kan ikke hjelpe alle på en gang hele tiden. De tåler å gråte litt selvom det kan være litt stressende. Jeg har vært på besøk hos tvilling guttene flere ganger og det jeg har sett der er at begge sitter i sånn høystol og hun mater begge de annenhver gang. Nå er jo de litt større en jentene du skal passe men jeg tror jeg ville prøvd å hatt de i vippestoler eller noe liknende og prøvd å gi de mat annen hver gang og evt sitte bak vippestolene og gi begge melk på flaske. De er nok vandt til at de må vente på tur for moren klarer jo heller ikke å fokusere på begge to hele tiden. Dette kommer nok til å gå kjempe bra. Du kan jo eventuelt invitere en venn som kan hjelpe deg litt også så går det nok lettere. Men du skriver at dere ikke har fått tak i mannen hennes ennå? Er det ikke mulig å ringe sjefen eller evt hotell de bor på? Han kjenner jo barna sine og kan sikkert gi deg mange gode råd. Siden situasjonen er som dette så har han sikkert mulighet til å komme seg hjem fra kurset tidligere enn normalt. Lykke til iallefall :-)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 kjempe flott av deg å passe begge to! Jeg har bare en, han er 7 mnd, men her er hva jeg ville gjort: -Hvis de gråter så er det som oftest fordi de er sultne eller trøtte(som du sikkert vet:)). Prøv med en flaske først, og hvis de ikke vil ha, så kan du legge dem. Du kan jo gi dem flaske samtidig hvis du klarer, ellers er de nok vant til å vente litt. -de spiser nok grøt og/eller annen fast føde, ja (glass med frukt eller barnemat). i den alderen varierer det veldig mye hvor mange måltider de spiser med fast føde. Min spiser 4 måltider, men i tilfelle de bare spiser f.eks to måltider, ville jeg prøve med tre måltider om dagen. Hvis du ikke gir grøt el. tror jeg fort de kan bli sultne og vanskelig å ha med å gjøre. se etter hvordan mat de har i skapene. -jeg ville blitt i deres hjem. hvis du skal pakke alt som trengs, så kommer du helt sikkert til å glemme masse.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå