Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Jeg har startet å tempe denne syklusen. Jeg vet jo det at men helst skal måle til samme tid hver dag. Men problemet er bare det at jeg jobber nattevakter, og da blir jo ikke det så lett. Kan jo selvfølgelig måle til samme tid, men kroppstemperaturen vil vel da vært mye høyere enn normalt? Noen som har peiling? Går det feks an at jeg måler når jeg våkner på dagen etter nattevakten?
Lemonia Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Det kan være vanskelig å tempe hvis man jobber turnus. Ideelt sett skal man måle til samme tid hver dag OG etter minst tre timers søvn, og med turnus er det vanskelig å få begge til å klaffe. Det jeg ville gjort var å måle til samme tid hver morgen, også når du jobber om natten, men de dagene du har jobbet nattevakt og ikke sovet før du måler så måler du også med det samme du våkner etter å ha sovet om dagen. Gjør dette en syklus og se hvordan temperaturene dine er. Mange har veldig stabile temperaturer og det kan vise seg at du ikke ser så stor forskjell slik at du kan holde deg til enten samme tid hver morgen eller at du måler etter at du har sovet, enten det er om natta eller om dagen. Du bør også bruke minst en annen metode for å finne EL i tillegg til temping, for å være sikker på at du treffer rett dag. Det enkleste er nok å sjekke sekret (eller utflod). Hvis du bruker FF er det enkelt å velge i drop down-boksen hvilket type sekret du har den dagen og FF vil da ta hensyn til om du har eggehvite eller annet fruktbart sekret sammen med temperaturene dine. Jeg tror nok du vil kunne bruke temping selv om du jobber nattevakterm du må bare finne litt ut av hvordan den forandrer seg først.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Ja, jeg har el tester, og tenkte å sjekke sekret i tillegg.. Så får se om jeg finner ut av det:) Har funnet eggløsning tidligere, og vet sånn ca når jeg har det. Men tenkte det var greit å tempe i tillegg:) Har akkurat startet med FF..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå