n74 Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Hvordan gjør dere det med lammeskinnet i vogna når det blir varmt? Eller rettere sagt, hvor varmt skal det være før dere tar det ut? Det er veldig varmt her nå og bebisen ble litt svett da vi var ute en liten tur. Hadde ikke mye klær, men kan sikkert ha mindre og...
Elsie84 Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Etter min erfaring er det veldig individuelt hvor mye eller lite disse små trenger å ha på seg.. gutten min er snart 4mnd og vi tok ut lammeskinnet for lenge siden, han kokte i vogna.. lammeskinn skal visst være varmeregulerende, men jeg kan ikke skjønne det.. min har på seg body, strømpebukse, tynn bukse og genser og dyne lett over.. har også tatt av det overtrekket til vognen slik at det blir litt luftigere.. når vi er ute å triller er han varm men ikke svett.. kjenner også litt under dynen innemellom og letter litt på den dersom det er varmt.. lurer på å gå over til en tynnere dyne nå etterhvert som det bare blir varmere.. og så har han en tynn lue og votter...
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Vi tok ut lammeskinnet ved påsketider. Han ble for svett. Han ligger på en overmadrass som vi brukte i vuggen. Trilla en tur i dag (19 grader) Da brukte vi dyne, men det ble nesten for varmt. Da hadde han bare en tynn bukse, body og lue. Har et tynnere teppe som vi skal prøve neste gang. Det er ikke behagelig å sove hvis de blir for varme.
Tremo Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Har tatt det ut for flere uker siden. Skal som sagt være varmeregulerende, men etter 2 babyer(dette er min 3.), så er erfaringen at det ikke funker så bra. Mine barn blir bare svette og sinte av å ligge på det. Og forøvrig, selv ville jeg helt klart ikke lagt meg på ett lammeskinn når det er over 20 grader ute...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå