....mammatilto... :))) Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 får vi høre av venner og familie at Emrick høres ut som en utlending ?? Mulig de sier det for navnet er anderledes. Har lyst til og høre deres synstpunkter på navnet, og ja vi har bestem at det skal skrives slik;)
erteposen + 4 Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Jeg kjenner godt til navnet Emrik, og det er for meg et staut, norskt navn. Emrick, skrivemåten, synes jeg blir veldig rart. Ellers gikk det en lang tråd om skrivemåten på navnet for en stund siden. For meg blir det litt som Kristin skrives Christin.
Mamma+2 Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Ut fra skrivemåten så høres det utenlandsk ut -syns jeg. Tenker med en gang på om det er et tysk navn.... jeg er heller ikke vant til navnet , der jeg kommer fra har vi mange som heter Embrik.
Mammaen til Isak Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Emrik er et staut norskt navn, for meg. Men med annen skrivemåte blir det typisk jålete, og ser utenlandsk ut. Og det er jo ikke det mest vanlige navnet. Så dere må nesten ha forståelse for at folk mener det de mener. Det er jo deres valg til syvende og sist uansett!
erteposen + 4 Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Jeg mente Embrik, og delevis Emrik. Det er vel gotisk? I et bondebryllup for et par år siden var der tre Embrik.
ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 Synes også at Emrik er finest, og at Emrick hørtes litt tysk ut...Men bare min mening.
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #8 Skrevet 19. mai 2010 Jeg tror ikke barnet vil bli diskriminert pga navnet for å si det slik. Det kan kanskje virke en smule svensk, men det er vel ikke det verste?
Mom2Two Skrevet 19. mai 2010 #9 Skrevet 19. mai 2010 Hvis dere liker det er det jo greit:-) Når man sier det høres det ut som om man enten prøver å si Henrik eller Erik. Stavemåten blir bare teit synes jeg. Slenge inn en c for å gjøre det mer spesielt.. Det uttales jo likt, så hvorfor en ekstra c? Navnet ser ekstra utenlandsk ut med den stavemåten, og kunne glatt gått for å være arabisk eller noe.
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #10 Skrevet 19. mai 2010 Emrik er flott, men ser helt jævlig idiotisk ut med -ick. Ick-dick, liksom.
Gjest ->>- Skrevet 19. mai 2010 #11 Skrevet 19. mai 2010 Du har vel fått alle dibbernes synspunkter på Emrik/Emrick omtrent fjorten ganger nå? Jeg synes fortsatt det _ser_ snodig ut som dere insisterer på å stave det, og ja - det ser utenlandsk ut med den aparte c-en der. Navnet Emrik i seg selv har jo lang tradisjon i Norge, og høres ikke spesielt fremmed ut for mine ører.
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #12 Skrevet 19. mai 2010 Som alle andre her nevner ... navnet er greit nok det, men det er en utrolig harry og unorsk måte dere vil skrive det på.
SagflisiHåret Skrevet 19. mai 2010 #13 Skrevet 19. mai 2010 Jeg har aldri hørt dette navnet, overhodet. Når jeg leser det og sider det høyt høres det ut som et navn fra Balkan (Serbia osv.)
petite fleur Skrevet 19. mai 2010 #14 Skrevet 19. mai 2010 Er det bare meg, eller er det typ den femte tråden jeg leser om dette navnevalget?
Gjest ->>- Skrevet 19. mai 2010 #15 Skrevet 19. mai 2010 Fjortende. Jeg mistenker at Emrick forsøker å utkonkurrere Ravngunn. =)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 19. mai 2010 #17 Skrevet 19. mai 2010 om dere liker det syntes jeg dere skal gå for det.. vår gutt skal hete Antonio å vi får også høre at det høres utenlandsk ut og at det er ett vanskelig navn men vi syntes det er kjempe fint og velger det navnet vi liker uavhengig av hva andre syntes.
Patetica fåkksi Skrevet 19. mai 2010 #18 Skrevet 19. mai 2010 Antonio "høres" ikke utlandsk ut, det er et spansk navn. =fra utlandet.
Gjest Macy Skrevet 19. mai 2010 #20 Skrevet 19. mai 2010 La henne nå spørre igjen da, hun vil vel ha mange meninger. Emrick tenker jeg er litt mer trykk på -rich, mens Emrik har en "mykere" avslutning. Det er smak og behag, velg det dere liker best dere.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 19. mai 2010 #22 Skrevet 19. mai 2010 ja vet det e spansk:) nei jeg syntes heller ikke at det høres utenlandsk ut men det er det vi får høre, spessielt av min mor. har også fått høre at det virker rart å ha det navnet siden han er hvit, hehe. alle har forskjellig mening på navn, så hi gå for det dere vil!
Gjest yrild Skrevet 19. mai 2010 #23 Skrevet 19. mai 2010 He he... det høres ikke utenlandsk ut, men det ser utenlandsk ut. Emrik er helnorskt i mine ører, men med ck blir det unorskt, så hvis man leser det så ville nok jeg også trodd at det var en utlending ja med mindre ikke etternavnet også er helnorskt.
Gjest Nabaat Skrevet 20. mai 2010 #25 Skrevet 20. mai 2010 Herregud. Stav det Emrick da - det er jo det du vil. Du har fått kanskje hundre millioner svar på at folk sier at du burde skrive det uten c fordi det er finere uten. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du maser sånn om det her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå