Gå til innhold

19.mai 2000

Anbefalte innlegg

Skrevet

forsvant to småjenter på badetur i Kristiansand.

De ble funnet et par dager etterpå - drept. Sørlandsidyllen ble lagt i mørke for en stund. Selv om det er 10 år siden husker jeg det som det var i går - noe mange her på sørlandet og ellers i Norge gjør.

Kampen for barns rettsvern er fortsatt ikke vunnet. Det er fortsatt ikke spesielt lange straffer for overgrep mot barn. Og det er barn som drepes og blir ødelagte prykisk og fysisk uten at de som forårsaker det blir holdt ansvarlig og straffet. For det fortsatt sånn at det er verre for samfunnet å gjøre underslag eller forfalske penger enn det er å ødelegge et barns liv.

I dag er det to småjenter som skal minnes. Mange har en tung dag i dag, noen har tunge dager hver dag på grunn av det disse to guttene gjorde. Og jeg undres fortsatt hvorfor? Hvordan kan man bli så harde at de tar livet fra et barn? Røver fra dem livet midt i livsgleden?

Svarene finner vi kanskje ikke. Men vi kan alle sammen bidra litt for at barns rettsvern blir bedre.

http://www.stinesofiesstiftelse.no/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg er klar over at det er 10 års dagen. Husker også dette som det var i går. Husker hvor jeg var da det skjedde osv..

Jeg har støttet stiftelsen flere ganger, noen år siden nå - men pengene går absolutt til en god sak!

Oppfordrer andre til å støtte!!

Måtte gjerningsmennene brenne i h............... det er min personlige mening!!

Skrevet

Gjerningsmannen, ikke mennene.. Dette er en av de store skamplettene i Norges rettshistorie. Det finnes beviser mot en av guttene, ikke begge. Han ene er dømt kun på grunn av følelsene folk har rundt denne grusomme hendelsen.

Skrevet

flott at de blir husket og annbefaler alle til å støtte stinesofiestiftelsen virkelig en bra stiftelse :-)

måtte det aldri skje med noen igjen

Skrevet

Jeg frykter du kanskje har rett, 14.31.

Skrevet

gjerningsMENNENE.

Jeg var tilstede under deler av rettsaken. Selv om ingen tekniske bevis var det ingen tvil. Gidder ikke diskutere dette.

Skrevet

Men man kan ikke dømme folk på bakgrunn av "jeg synes ikke det var noen tvil", man må faktisk ha bevis, og godt er det. Jeg er sjeleglad vi har et godt rettssystem basert på fakta og ikke synsinger fra folk som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...