Gå til innhold

Kva syns du om huset?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Badet og tv-stua var ganske fin. Resten var... brunt

Skrevet

Ganske fint. En del enkel oppussing (grim peis, brystpanel og slikt). Minus for uteområde, pluss for beliggenhet (når man først frivillig bosetter seg i Førde, liksom).

Skrevet

Grei nok. Fint bad, greie soverom, kipt kjøkken, stuetaket MÅ males, greit ute! =)

Skrevet

Kva er gale med uteområdet? Var ein av dei tinga eg likte...

Og kva i alle dagar er i vegen med Førde;) ?

Skrevet

Flott utsikt og deilig bad. har du tenkt å kjøpe det?

Skrevet

Veit ikkje heilt. Syns det er litt for langt frå sentrum, og så har huset på nabotomta brent ned, og det ser så utrivelig ut. Veit ikkje kort tid det vert bygd opp att sidan det berre blei brukt til utleige.

Hi

Skrevet

Ikke et hus jeg selv hadde valgt å bosette meg i, men det har vel potensiale, hvis man bare ønsker og vil.

Kjøkkenet er grufullt, lite flattende blåfarge på veggende, mindre pene fliser og slitt og ufin kjøkkeninnredning. Åpenlyst at du blir nødt til å gjøre noe med det, med mindre du trives med litt vintage, HEHE.

Stue, med en murkloss av en peis, den ville jeg ha fjernet. Ellers synes jeg ikke paneltaket i skrikende furu er noe å hoppe i taket for (no pun intended), men det kan jo selvfølgelig males.

Badet er ganske ålreit, og det er jo et stort pluss - bad koster å pusse opp.

Hall + trapp ser greit ut, men igjen veldig mye furu, og det kan jeg styre min begeistring for. Du kan jo alltids male det, da, og for alt jeg vet kan det jo hende du elsker furu.

Tv-stue med forferdelig gulv, men ellers brukbart. Dessuten ikke det første man prioriterer å pusse opp i huset.

Soverom nr. 1, med de gulve veggene, er helt forferdelig. Men med maling av vegg + panel, og ikke minst utbytting av skapene jeg skimter, kan det vel bli greit det.

Det andre soverommet er jo greit nok, ikke så mye å si på det.

Vaskerom ser nyoppusset og fint ut.

Koselig terasse, trivelig utsikt, men ser ikke helt på hvilken måte den hagen er så fint opparbeidet, HEHE.

Husets fasade i seg selv er ikke spesielt fin, men det viktigste er jo hvordan man har det inne, og at man trives med det. Ville ikke valgt huset selv, er rett og slett for kresen, og synes rett og slett det ikke var noe særlig... Men er jo stor stue, grei størrelse på bad og ikke minst en grei størrelse på kjøkken. Dessuten er det jo et pluss med utleierdel, ikke at jeg vet hvor stort leiemarkedet i Førde er, men det er jo sikkert en grei ekstrainntekt.

Skrevet

Huset ser helt greit ut det,og er vel det billigste du har lagt ut her? I prisantydning.

Men, jeg tror du må belage deg på å bytte alle vinduer. Det er typisk alder på de at det er råte der. Sjekk tilstandsrapporten nøye,for det er mye råte på 70 talls hus av denne typen både i takmøner og kledning.

Men huset virket både praktisk og greit. Og så lenge det er utleie der, så vil du jo få inntekter og;-)

Skrevet

Takk for utfyllande svar til dokke siste her:)

Noko formeining om kva det vil koste å skifte alle vindua?

Ganske rimelig hus ja. Er ikkje den mest populære beliggenheten i Førde, men eg syns ikkje det er så dumt fordi det er ein av dei få plassane du ser sjøen frå. Trur det ikkje er så populært fordi det er langt (1,7 km) fra skule og barnehage.

Hi

Skrevet

Vil anta at du må betale rundt 2000-3000,- per vindu som skal byttes ut, men det er slettes ikke utenkelig at du vil få rabatter ettersom det er snakk om utskifting av alle vinduer i huset. Det innebærer da arbeidet med rigg, montering, belistning o.l. Det koster dessverre. Så er det jo prisen per vindu, og det blir jo fort 3000-4000 pluss. Det må rett og slett regnes på, men det vil nok fort koste en god del tusenlapper.

Skrevet

Takk for svar! I tillegg til vindua ville eg malt og pussa opp kjøkkenet, og bytta ut golvet i tv-stova. Blir vel fort eit par hundre tusen. Men med såpass lav pris har vi fint råd til det.

Syns ikkje huset er optimalt, men begynner snart å tru at vi aldri finn drømmehuset. Vi har leita i snart to år. Kanskje på tide å berre slå til på eit hus som vi syns er greit?

Hi

Skrevet

Ville personlig (som jeg skrev over) byttet ut den store murklossen av en peis og malt over alle den horrible furuen (det koser ikke allverden - murklossen koster kanskje litt, da, men er verdt det, hehe) - og definitivt fikset hovedsoverommet. Men det viktigste er jo at dere er tilfreds med hvert rom, og ikke hva min personlige mening er.

Ville leid inn en interiørarkitekt (er verdt det i lengden) som kan lagde fine tegninger på hvordan kjøkkenet bør pusses opp, så blir det ekstra bra! Koster litt ekstra selvfølgelig, men så får man jo igjen for det.

Det er ikke bare-bare å finne drømmehuset, og da er det kanskje greit å bare slå til, man kan ikke lete i all tid, spesielt ikke om det er akkurat Førde en vil bo. Huset deres synes er greit kan jo få en stor betydning for dere med tiden, når dere bygger en fremtid og etterlater minner, koselige og ikke fullt så koselige stunder der i tiden fremover.

Slå til dere, men dere må selvfølgelig se huset i virkeligheten før dere bestemmer dere!

Lykke til med huskjøp!

Skrevet

Takk for det:) Ja, vi har all familie og venner i Førde, og har begge jobb her ,så det må bli her vi kjøper hus.

Største ankepunktet mitt er at eg er redd det blir bygd eit utleigehus ,med shabby leigetakarar, på nabotomta.

Hi

Skrevet

Så lenge det er vanskelig å finne hus i Førde så tjener du vanvittig mye penger på å eie mens du leter etter drømmehuset. Og opp pussing vil du aldri tape på så lenge du ikke har en "sær" stil som feks male egen kunst på veggen osv.

Vi kjøpte ett hus for 7 år siden, de hadde ikke byttet tapet siden 1955 tror jeg. Kjempefin tomt da. Vi gjørde ingenting med bad og kjøkken men endel utvendig+male alt innvendig og tjente 1 mill når vi solgte etter 6 år. Samtidig så "betalte vi til oss selv" i steden for en husvert.

Er glad jeg gjorde det, for da kunne vi kjøpe drømmehuset med den millionen i egenkapital:-D

Lykke til med huskjøp.

Skrevet

Syns d så veldig fint ut:) litt småpjusk for å få d topp, men synes uteplassen og badet var lekkert. Gammelt kjøkken ja men veldig lite som skal til for å få d bra. Bytte knotter, benkeplate, et strøk maling på fliser og vegg så blir d knall:) Synes d er stilig me litt forskjellig takhøyde, litt spesielt, og blir bra me et strøk maling:) Lykke til:)

Skrevet

Personlig er jeg ikke noen fan av søttitallshus av denne typen. Ville nok ha sett etter et billigere oppussingsobjekt.

Skrevet

Vi eig allerede rekkehus, men er på jakt etter enebolig.

Hi

Skrevet

Nå står det i annonsen at takkledning er fra 2007.

Det høres ikke ut som du har særlig peiling på hus, Ellen F. Kanskje greit å svare på ting du vet noe om?

..."Det er typisk alder på de at det er råte der" sier du om vinduene. Husmorvinduer fra 70-tallet har en "levetid" på 30-35 år men det er ikke fordi de råtner opp etter en viss tid.

Ganske spesielt å si at det er "mye råte på 70-talls hus av denne typen"?

Huff, du er nesten like håpløs her som i sirkus-debaten

Skrevet

23:03

Jeg har nylig kjøpt nytt hus selv, og alle husene av denne typen hadde råte i vinduer- de måtte byttes, og det samme med kledningen.Samtidig har både min mor og min far hver sitt 70 talls hus og må bytte vinduer og kledning pga råte i fjor

Men selvfølgelig leser man jo tilstandsrapporten og tar en vurdering utifra den om huset er verdt å kjøpe.

Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg er hverken snekker eller takstmann så dette er ikke mitt fagområdet.Det er bare observasjoner jeg har gjort det siste året.

Skrevet

Selve huset - kjedelig 70-talls...

Kjøkkenet - grusomt!!

Gulvet på tv-stua - Grusomt!!, men det er ikke all verdens kostbart å gjøre noe med..

Badet - fint, men jeg ville malt innredningen hvit

Stua - grusom peis, og for mye furu, men panel er pent når det er malt, selv om det er en helvetes jobb!

Vaskerommet - Gull!!

Uteplassen - Gull!!

Dette er et hus jeg uten tvil hadde gått på med malekost og tatt ting etterhvert på.. Men er det så dyrt i Førde altså? 3 mill for det huset var jo endel, og hvis du har tenkt til å legge litt i oppussing, så bør du ha litt lommepenger for å si det sånn;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...