Gå til innhold

Enda et spm ang tenner! Flott hvis noen har mulighet til å svare meg i løpet av dagen..

Anbefalte innlegg

Gjest Kira06
Skrevet

Vi skal reise til Spania i natt, og i går kveld merket vi at vesla var fryktelig varm og utilpass. Hun hadde 38,5 i feber før hun la seg, og jeg tenkte at det var tennene, så ga henne en paracet. Hun sov frem til kl 0430, og da var hun dyvåt av svette. Skiftet på henne, og målte temp på 39,1. I dag morges derimot hadde hun kun 37,5.

Nå utover dagen har hun vært litt sutrete, løs i magen og tempen stiger litt igjen. Har hele tiden trodde at det kan være pga tennene, men blir litt usikker når jeg leser på nettet at tannfrembrudd ikke gir feber og løs mage.

Hun fikk to tenner nede uten noen problem for en stund siden, og nå har begge hjørnetennene oppe brutt igjennom tannkjøttet.

Er det noen som har erfaring med at tannfrembrudd forårsaker feber og løs mage?

Har forsøkt å få tak i legen uten hell, ettersom vi skal reise bort i natt. Ellers hadde jeg nok ikke stresset sånn med det.

Kjempe takknemlig for raske svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

>Det er ikke sånn at tenner gir feber, men motsatt, nemlig at feber gir tenner. Tennene drives "ekstra" frem under febersykdom. Høres ut som jenta di kanskje brygger på noe annet enn tenner..?

Det er vanlig at barna ved febersykdom er afebrile på morgenen, for så at feberen stiger utover dagen/kvelden.

(poden min fikk forresten kjempeløs mage 5 dager før tennene kom)

Skrevet

Legen min fortalte meg at det er omvendt, altså: feber forårsaker tannfrembrudd. Det er jo ganske logisk at en febervarm kropp får opp tempoet på den slags prosesser.

Skrevet

Ja, der slo visst Tingeling meg på målstreken.

Skrevet

Mine har også hatt heavy drittbleier og feber når tennene kommer =)

Men kunne jo kankje vært lurt å gå innom legen å ta en crp siden dere skal reise i natt? Sånn at OM det skulle være en infeksjon, så fikk dere med medisin?

Gjest Kira06
Skrevet

Tusen takk for svar!

Tenkte oss en tur innom legevakten i løpet av kvelden for å ta en crp, slik at vi kan reise med "god samvittighet". Så får vi krysse fingrene for at det bare er en liten infeksjon eller noe annet som går fort over. Litt vanskelig å avlyse reisen, ettersom vi skal gifte oss når vi er der. Derfor passet dette UTROLIG dårlig, men, men....:)

Skrevet

OJ!!! Grattis på forhånd!!!! Gøy ;o)

Håper lille prinsesse fort er på beina igjen! Lykke til!!!!

Gjest Kira06
Skrevet

Tusen takk:)

Da har vi vært hos legen, og han fant ikke noe annet enn en høy crp. Så regner med at det er en infeksjon eller et virus. Fikk tillatelse til å reise hvis hun ikke hadde mer enn 39 i feber, og når vi la henne i stad hadde hun 39,1 (men da hadde hun ikke fått noe paracet i hele dag!)

Så nå krysser vi fingrene for at når vi står opp og skal dra kl 0330 (gjesp!) i natt, så er feberen hennes lav. Ellers blir ikke mor og far gift:)

Gjest Kira06
Skrevet

Hehe, jeg hadde håpet at jeg ikke var her nå jeg heller, men joda det er jeg:)

Frøkna ble super dårlig den natten vi skulle reise med nesten 41 i feber, oppkast og diare. Så da ble det tur på legevakten, hvor vi ble sendt rett videre til sykehuset. Fant ikke ut annet enn at det var en infeksjon, og nå begynner hun heldigvis å bli bedre.

Så får vi se om vi alle tre hopper på et fly i morgen tidlig, slik at vi er fremme en time eller to før vi skal gifte oss:)

Skrevet

Oj, huffda! Lykke til, håper det ordner seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...