Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Jeg måtte ringe dyre-beskyttelsen i går på vegne av min mor. Der 4 kattunger har blitt født og mamma-katten er søkk vekk. De er 4 uker gamle. Og hun ga meg den leksa om at hadde katten vært sterilisert hadde dette aldri skjedd. Og kom med anklager om at vi ikke hadde lett godt nok etter katten. Og at vi måtte for all del kjøpe mme til kattene (den er forsåvidt grei, men måten hun sa det på var ufordraglig) Jeg merka jeg ble frustrert hadde bare lyst til og avbryte leksa hennes og si: Kan du ta de kattene eller ikke?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Prøv å ring igjen du. Høre hva du skal gjøre.. Men først å fremst kjøp mme.. Du må fore kattene hver tredje time. Også må du huske å stimulere kattunge sånn at de besjer. Du kan godt gi litt mme til kattemor når hun kommer tilbake. Mulig hun trenger litt mere energi. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Forventet du at de skulle ta over kattungene? Hadde katten vært sterilisert så hadde ikke dette skjedd, og nå må dere kjøpe mme til kattene og gi de for hånd. Få tak i en sprøyte for å mate med.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Oj, en kattemor som er borte? Det må være noe spesielt som er årsaken. Kanskje hun er overkjørt... Litt stygt sagt, men en kattemor forsvinner ikke sånn som det der uten å vende tilbake.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 De bor langs en veldig trafikert vei, så vi tror hun egentlig er dø. men har ikke funnet noe langs veien. Det jeg syns var teit var at det nesten var tvang og sterilisere hun.De hadde jo en plan på det, gikk jo ikke utifra at hun skulle dø eller bli borte. De skal faktisk ta de ettersom de har en jobb som gjør at de må reise mye og ikke kan ta seg av de.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 Prøv å legg kattene ut på finn, kan hende det er noen som vil være forverter for kattene Bor de i Tr.heim stiller vi gjerne opp for å hjelpe med matingen. Jeg er hjemme med minste barnet så har god tid til å mate kattungene.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 Nei på Østlandet Har tenkt på det, men hun i dyre-beskyttelsen sa at de ikke kunne gis bort før de var 12uker, hvertfall ikke når mamman er borte, de kunne vist på angst(?) Sånn som det er nå, syns jeg egentlig det er best og bare ta de med til dyrlegen.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #8 Skrevet 19. mai 2010 Dere gir jo ikke bort kattene, men dere finner noen som kan være forverter for de, altså mate de og oppdra de. Er sikkert mange som har gjort dette før. Kjenner ei som ammet en valp da hundemoren døde. Så når de er store nok og kan gies bort så får dere de tilbake.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #9 Skrevet 19. mai 2010 Overlegne personer er ikke gode å støte på samme hvor de jobber. Men de i dyrebeskyttelsen er vel inderlig leie av alle som ringer og vil ha dem til å ta kattunger/katter.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #10 Skrevet 19. mai 2010 Hvis det er så fælt å få sånne henvendelser så burde de kanskje ikke vært i dyrebeskyttelsen da? Ikke rart det settes igjen kattunger her og der om det er mottagelsen man får om man lurer på noe hos dyrebeskyttelsen..
prebs Skrevet 19. mai 2010 #11 Skrevet 19. mai 2010 Litt avhengig av hvor du bor på Østlandet, men du kan forsøke å ringe til Dyrenes Hus 67149354. De prioriterer kattunger.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #12 Skrevet 19. mai 2010 Husker når jeg var liten og hadde fått kanin. Jeg var visst lite interessert etter en stund å ta vare på den. Så mamma ringte til noe all a dyrebeskyttelsen. De hadde tatt en frekk tone og kjefta på min mor fordi hun hadde kjøpt kanin til et barn.
sånn ca Skrevet 19. mai 2010 #13 Skrevet 19. mai 2010 Selv om jeg syns hun behandlet deg litt dårlig, så forstår jeg frustrasjonen til de som jobber i dyrevernet. De har så mange problemer spesielt med katter som folk har skaffet seg, og ikke tatt ansvar for. Det er lett å være etterpåklok og si at moren din eller du burde ha sterilisert katten så hadde ikke dette skjedd. Men uhell skjer, og da må eier av katten ta ansvar for det. Ta kontakt med vetrinær å ta deg av problemene, jeg forstår faktisk at dyrebeskyttelsen blir litt lei av alle som prøver å skyve problemene over på dem.
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #14 Skrevet 19. mai 2010 Ja, dyrebeskyttelsen er vel til for dyr som ikke har eiere først og fremst, eller? Har katten en eier må eieren ordne opp. Men damen du snakket med høres ut som en ekte surpomp som ikke burde sitte og svare på telefonen.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #15 Skrevet 19. mai 2010 Jeg skjønner godt at damen ble irritert! Det er da DERES ansvar å ta hånd om disse kattungene når dere ikke har sterilisert katten deres!!!! Dyrebeskyttelsen har nok å gjøre fra før, det er da ikke deres ansvar å ta over kattunger i hytt og pine! Ta vare på kattungene til de er store nok til å gies bort, eller få dem avlivet. TA ANSVAR!!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #16 Skrevet 19. mai 2010 men herregud 15:58, har du glemt pilla di i dag eller? Hva høres det ut som de gjør da?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #17 Skrevet 19. mai 2010 Hun ville jo at dyrebeskyttelsen skulle ta over kattungene... det er det HI har skrevet, så skjønner ikke at du mener 15:58 sier noe feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå