Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er formen deres??Jeg har hatt diagnosen i 2,5 mnd, er ti uker på vei.

Sliter litt, har fått i meg gluten og fått noen voldsomme reaksjoner, blir innmari dårlig,og tenker jo på den lille i magen....

Alle gode råd mottas med takk:-)

Har dere hatt diagnosen lenge???

Skrevet

Har hatt den i mange år nå... mitt beste råd er at du holder deg unna gluten. er jo ikke noe morsomt og være dårlig hele tiden :( Reaksjonene kan jo variere fra person til person. Det kan sikkert være tungt for deg og måtte holde deg unna ting som du liker og er vant til å spise, men du venner deg til det :)

Trur den lille tar til seg den næringen den trenger. Tenk på deg selv også, kroppen din trenger næring! :)

Skrevet

Jeg har hatt diagnosen i snart 3 år. Var veldig vanskelig til å begynne med, men gikk bedre og bedre etterhvert! Prøv å sug til deg informasjon, du finner masse på nett og hos NCF. Jeg spiser egentlig ikke så mye brødvarer selv, men lær deg hva du skal se etter på f.eks sauspakker osv. Du blir fort ekspert:D Ellers finner du mange spennende oppskrifter både på NCF og matoppskrift.no(søk glutenfri). Laget nyyydelig foccatiabrød her om dagen;) Og jeg er IKKE flink til å bake;)

Prøv cottage cheese i vaniljeyoughurt f.eks. Eller cotttage cheese med vaniljekesam og bananbiter. Havregrøt(glutenfri) godt for magen:)

Jeg er nå i uke 9,snart 10 og har vært skikkelig kvalm siden uke 7... det har vært en utfordring.. har ikke lyst på noen ting.. Det går for det meste i frukt, bruker mye ris til middagsrettene, ostesmørbrød, is, youghurt. Det beste er å ha bananer, pærer, epler, appelsiner liggende, det funker ihverftfall på meg. Men det endrer jo seg så fort.. kanskje neste mnd spiser jeg bare pølser;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...