Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ut av det brødskive-kaoset her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er snart 7mnd så det er ikke noen hast enda, men han vil ikke ha det. Sitter og brekker seg faktisk og da vil jeg ikke gi han det heller. Når MÅ de spise brød?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt at de brekker seg av brød og annen mat med biter i sånn i starten, det går seg til etterhvert det. Gi bitte små biter (smuler omtrent) hver dag, så merker du når det går greit og du kan gå over til større biter, så enda større osv. De må strengt tatt aldri spise brød, men jeg synes det er greit å begynne med brødmat rundt 6-7 mnds alder for å få litt alternativer til grøten. Å dyppe de små bitene i fruktmos eller Frutti kan hjelpe i starten.

Skrevet

Min taklet ikke klumper i maten, og hadde også problemer med brød. Begynte så smått å gi han i 7 mnd alder, men ga meg på det. Han taklet det ikke. Forsøkte å gi det med jevne mellomrom, men ingen suksess. Først når han ble ett år gikk det bra, og han har spist det uten problemer siden. Kan ikke se han led noe nød av å ikke ha spist det før.

Ville ikke stresset med den enda var jeg deg. Ta en pause nå, og prøv igjen om en mnd eller noe sånt.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Skal de ha pålegg på brødskiven?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...