Oliva Skrevet 19. mai 2010 #1 Del Skrevet 19. mai 2010 Her er en liten oppdatering fra meg - jeg leser en del på forumet, men har ikke vært så aktiv frem til nå. Men nå er vi offisielt i gang med første forsøk med AID, så da regner jeg med å være mye mer her inne ;-) Det er fantastisk å ha et forum med så mange andre som er i samme situasjon! Vi skal ha behandling ved Haugesund sykehus, men bor i Bergen. Derfor prøver jeg nå å finne en gynekolog som kan ta meg inn til scanning/ultralyd på syklusdag 12. Så langt ser det utrolig vanskelig ut. Alle jeg har ringt er enten fullbooket eller så har kontoret stengt akkurat den dagen. Hvordan har dere andre ordnet dette? Er det mulig å få time privat på kort varsel? Jeg tar gjerne i mot forslag og erfaringer fra andre som holder til i Bergen. Jeg er nå på syklusdag 3, så det begynner å haste litt å få ordnet med denne timen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141869924-gynekolog-i-bergen-scanning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MieM Skrevet 19. mai 2010 #2 Del Skrevet 19. mai 2010 Hei! Så spennende! Vi var nylig til første samtale på Haugesund sykehus, men har besluttet å vente til over sommeren med første forsøk. Skal dere bruke norsk donor? Jeg har lurt på det samme. Tror jeg kommer til å gjøre som deg, ringe til offentlige først. Ellers kan du jo forsøke anbefalt Sentrumslegene. De er private, men skal være veldig dyktige og kjekke. Aleris og Volvat er også private alternativ. Lykke til! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141869924-gynekolog-i-bergen-scanning/#findComment-141870250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oliva Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 19. mai 2010 Så spennende at dere skal i gang til høsten! Jeg vil anbefale deg å sende henvisning til en gynekolog så fort som mulig, tror det er lettere å få time når man først er inne i systemet. Vi fikk beskjed om at de nesten ikke hadde donorsæd i banken i Haugesund, så vi har selv bestilt fra Danmark. En ganske merkelig opplevelse - vi syns det ble alt for mye tilgjengelig informasjon, så vi valgte til slutt donor litt på lykke og fromme (omtrent sånn som jeg tror at legen i Haugesund ville ha valgt på våre vegne..). Da jeg ringte Haugesund i dag påsto de at donorsæden vi har bestilt ikke var kommet ennå, men jeg mistenker dem for å være litt rotete med logistikken... En veldig negativ ting med å bestille donorsæd selv er jo at det blir mye dyrere enn om Haugesund hadde hatt tilgjengelig donor til oss. Vi betalte 14 000 kr for fire strå og frakt. Skal dere også bestille fra Danmark? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141869924-gynekolog-i-bergen-scanning/#findComment-141870270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MieM Skrevet 19. mai 2010 #4 Del Skrevet 19. mai 2010 Vi skal også bestille fra danmark. Synes også det er litt rart å gå in på siden, har på ingen måte brukt for så mye informasjon! Har dere reservert til søskenforsøk? I Haugesund sa de at vi måtte bestille strå samt reservere til et søskenforsøk, slik at ikke vi risikerer at doner har vært opphav til max antall barn når vi ønsker søsken. Dette står det ingenting om på siden deres, så jeg tror vi må sende mail. Siden vi ønsker søsken med samme donor må vi bestille nok strå med en gang. Det blir dyrt ja, får bare håpe at det blir barn raskt :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141869924-gynekolog-i-bergen-scanning/#findComment-141870336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oliva Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 19. mai 2010 Vi har ikke reservert til søsken, men kommer til å gjøre det når vi er blitt gravide. Vi ser ikke på det som en stor krise om det ikke er samme donor til begge barna, så vi stresser ikke veldig med det foreløpig. Vær obs på at mange av donorene som står som tilgjengelige på siden til European Sperm Bank faktisk er utsolgt til Norge. Vi valgte donor og bestilte etter mye om og men, for så å få epost om at donoren vi hadde valgt ikke var tilgjengelig for salg i Norge. Da fikk vi en lang liste med alle som vi ikke kunne velge. Hvordan syns dere samtalen i Haugesund var? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141869924-gynekolog-i-bergen-scanning/#findComment-141870373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MieM Skrevet 20. mai 2010 #6 Del Skrevet 20. mai 2010 Takk for tipset! Tenkte å skrive mail på forhånd og deretter bestemme oss for donor. De kunne jo kanskje opplyst om dette på siden synes jeg. Samtalen var grei. De var imøtekommende og hyggelige, så det gikk faktisk bedre enn forventet. Vi fikk først beskjed om at vi skulle gå rett på IVF, så vi ble litt skremt. Det viste seg å være feil. :-) Hva synes dere om samtalen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141869924-gynekolog-i-bergen-scanning/#findComment-141874425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oliva Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 20. mai 2010 De jobbet visst med å få et filtreringsvalg på nettsiden, sånn at man kan filtrere bort de donorene som ikke er tilgjengelig for salg i Norge. Akkurat nå er jeg spent på om leveransen er kommet frem til Haugesund. Da jeg ringte i går fikk jeg beskjed om at de ikke visste hvordan de kunne sjekke om de hadde fått noen leveranse fra European Sperm Bank. Ikke veeeldig tillitsvekkende.... Jeg lurer på om vi har vært til forsamtale omtrent samtidig, siden vi ligger helt likt i løypen? Vi var der 26. april. Samtalen gikk greit og vi følte oss veldig godt mottatt og ikke minst veldig "normale". Jeg hadde bekymret meg litt for fordommer og stemoderlig behandling på forhånd, men det var helt ubegrunnet. Overlegen virket litt distré og veldig springende da han skulle forklare hva som skjer videre nå, men jeg tror i alle fall at vi har fått med oss det meste av informasjon. (Det første spørsmålet han stilte oss da vi kom inn på kontoret var om vi likte rømmegrøt, den er visstnok god på i kantinen på sykehuset...hehe) Vi fikk velge om vi ville prøve inseminasjon eller gå rett på IVF, syns det er litt deilig å vite at vi ikke trenger å prøve inseminasjon tusen ganger dersom det viser seg å ikke fungere. Vi har tenkt oss 3 inseminasjonsforsøk før vi vurderer noe annet. Jeg er også veldig glad for at det blir med veldig lite hormonstimulering, jeg skal ta Pergotime for å stimulere eggmodning, men ellers ingenting. Det er spennende, kun et par uker til første forsøk... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141869924-gynekolog-i-bergen-scanning/#findComment-141875232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MieM Skrevet 20. mai 2010 #8 Del Skrevet 20. mai 2010 Til oss var de svært opptatt av å presisere at vi måtte sørge for at leveransen fra ESB kom frem på en hverdag, for ingen kunne ta i mot den i helgen og da kunne stråene bli ødelagt. Det er jo rimelig nytt at de samarbeider med ESB, så de har vel litt "startproblemer". Vi får satse på at resten av behandlingen går feilfritt :-) Vi var der 3. mai, så vi ligger temmelig likt i løypen ja. Kjekt å ha noen å sammenligne med :-). Vi synes også de var veldig kjekke og hyggelige. Vi fikk masse informasjon om både inseminasjon og IVF, så nå er vi forberedt. De sa forresten at det var mulig å bli scannet der også, men det er jo litt tungvint. Vi tenker at det er siste utvei dersom vi får problemer med å skaffe gyn i bergen. Vi skal også prøve 3 ganger før vi eventuelt går over på IVF. Med lett hormonstimulering som dere. Jeg skal gå på metformin i tillegg. Kjempe spennende! Ps. Jeg tenkte jeg kunne sende deg en PM istedenfor å ta alt på forum, men jeg får det ikke til desverre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141869924-gynekolog-i-bergen-scanning/#findComment-141875509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå