Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #26 Skrevet 19. mai 2010 "Du er såpass dum, ja." Ja, dumt av meg å tro at du greide tenke selv. Beklager.
Ikkelektuell Skrevet 19. mai 2010 #27 Skrevet 19. mai 2010 Jeg er utmerket i stand til å tenke selv. Du kan da i rimelighetens navn ikke forlange at folk skal slutte å kjøpe dyre vesker fordi det er sult i verden. Solidaritet er en fin ting, men alltid er det en og annen stakkars sjelen som blir litt forvirret av hele begrepet og drar det litt lengre enn det som er både konstruktivt og meningsfylt.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #28 Skrevet 19. mai 2010 Så for deg er det "meningsfullt" å bruke tusenvis av kroner på vesker? Blir trist jeg over så grunne mennesker.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #29 Skrevet 19. mai 2010 Bærkorg Måkeskrik, du virker seriøst dum:-) Ta en titt på nyhetene i ny og ne. Kjenner jeg deg rett, har du knapt vært utenfor dørstokken. Det er akkurat den mentaliteten din som gjør at de som sulter ikke får nok hjelp. Men du er vel en av de som sitter på ræva og tenker at "noe av skattepengene men går jo til å hjelpe de fattige, det får være nok!". Jeg blir kvalm av sånne som deg.
Ikkelektuell Skrevet 19. mai 2010 #30 Skrevet 19. mai 2010 Hvorfor er det din definisjon på grunnhet som skal gjelde? Må man gå i fretex-klær for å være engasjert samfunnsborger som gir til de trengende? Jeg forbeholder meg retten til å bruke så mye penger som jeg vil på hva jeg vil, uten at knallrøde misforståtte sosialister skal fortelle meg hva som er riktig og galt. Jeg greier nemlig å ha to tanker i hodet på en gang og det er ikke noe som hindrer meg i å bære en dyr veske hvis jeg vil det, OG gi min skjerv til de som trenger det. Men om jeg lot være så var det mitt valg, og ikke noe jeg behøvde å stå til ansvar for overfor deg eller noen andre.
Ikkelektuell Skrevet 19. mai 2010 #31 Skrevet 19. mai 2010 Du kjenner meg jo ikke rett, noe som forklarer det mildt sagt hanglende forsøket på å stille meg til veggs med en analyse av min personlighet. Bedre lykke neste gang!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #32 Skrevet 19. mai 2010 Jeg velger å la tvilen komme deg tilgode og regne med at du i virkeligheten ikke er så dum som denne "trollepersonligheten" du har skapt deg her på DIB.
Ikkelektuell Skrevet 19. mai 2010 #33 Skrevet 19. mai 2010 Hvis jeg er så dum så må du jo kunne begrunne påstandene dine relativt enkelt, men har ennå ikke sett noen fornuftig argumentasjon fra deg bortsett fra "du er dum og grunn". Tenker vi ønsker bedre lykke neste gang til deg også, jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #34 Skrevet 19. mai 2010 Når du er så dum at du ikke ser at de som sulter i verden fortjener hjelp mer enn du "fortjener" vesker til tusenvis av kr. så er det nok ikke håp dessverre.
Ikkelektuell Skrevet 19. mai 2010 #35 Skrevet 19. mai 2010 For det første så er det helt hinsides å forlange at folk skal gi alle pengene sine til sultofre. Det er ikke "dumt" av meg å kjøpe dyre ting hvis jeg har råd til det, det er mer et spørsmål om prioritering. Jeg har ingen problemer med å vedgå at jeg heller kjøper meg en dyr ting enn å gi tre tusen kroner til veldedighet. Du kan sikkert kalle meg egoistisk, men samtidig er det helt urimelig å skulle bestemme hva andre mennesker skal bruke sine surt opptjente penger på. For det andre er det lite konsekvent, all den tid du trolig sitter i stua di omgitt av unødvendigheter som du i sum har brukt mer penger på enn HI har brukt på vesker. Og er du inkonsekvent så er det du sier i praksis null verdt.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #36 Skrevet 19. mai 2010 Ehhh.. Ja men vi lever i et land der de som sitter på toppen bruker haugvis av penger på luksus, og bealer skatt for at kongefamlien skal få råd til sine dyre ting, det er helt O.K men ikke at en vanlig person som meg skal få lov til å bruke sine veltjente penger på fine ting jeg unner meg iblant.. Hva vet dere om jeg ikke bryr meg om de fattige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå