Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Heldigvis slipper jeg det. Mannen min elsker meg for den jeg er, og syns jeg er tiltrekkende nok til å ha sex med meg både når jeg er gravid og nå i etterkant av ett svangerskap. Så isteden for å bruke alle pengene på klær og sminke, kan vi prioritere familien,ferier og resturantmiddager. Og samtidig som vi har minimal gjeld.Og vi har da heller ikke pengeproblemer å krangle om. Vi har ett trygt og godt forhold basert på komunikasjon,vennskap,felles interesser og kjærlighet- så jeg slipper å frykte at han skal finne noen penere/lekrere enn meg. For forholdet er bygd på andre verdier enn utseende. Jeg håper dere som bruker 1 time på å sminke dere hver dag finner ekte kjærlighet en dag. En kjærlighet som ikke bryr seg om faste pupper eller sminkefjes. For dere vet hva ordtaket sier: Beauty is only skindeep
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Jeg skjønner egentlig ikke problemet med det der. Greit at man ikke har TID, men ikke har RÅD til fine klær/sminke er verre å forstå. Finnes mye fine klær på salg hos Cubus, H&M, på nett.. samme med sminke. Så det er bare å kjøpe litt mer "feminine" klær, som dongeribukse istedet for en vid treningsbukse som man bruker absolutt OVERALT, til og med på venninnekveld på byen. Sminke kan man bestille billig på nett, og farge håret selv. Blir som regel like bra resultat. Massasje kan man faktisk engasjere MANNEN til å gi! Så jeg tror at hvis man VIL se velstelt ut, så får man det til. Jeg bruker ikke mer enn 10 minutter på badet på morgenen etter dusjen, der jeg sminker meg, tar på linser, grer håret og tar på parfyme. Bruker ingen dyre varer osv... Kjøper klær på tilbud, som ser feminine og stilige ut, og eier EN treningsbukse som jeg trener i
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Da var ikke dette innlegget beregnet på deg 10:32. Det høres ut som du har ett normalt forhold til sminke og klær. Innlegget er beregnet på de som er like "fine" i hverdagen som på byen en kveld. Eneste forskjellen er ofte at skjørtet er minimini på byen da. HI
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 må bare kommentere dette.. Ja, mannen din elsker deg, har sex med deg osv... MEN, tror du ikke han hadde satt pris på om du hadde pynta deg litt for han?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 Jeg pynter meg for min egen del ikke mannens;)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 Visst setter mannen min pris på at jeg pynter meg for han. Bare ikke hver dag og hele tiden. Han syns det blir så kjedelig da.Hva er spesiellt med å pynte seg om man ser lik ut alltid? HI
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #8 Skrevet 19. mai 2010 Som en over her sier, jeg pynter meg ikke bare for mannen min, men for at jeg selv skal føle meg fresh og bra. Er ikke snakk om å dope seg ned med sminke å alt som er. Bare småting gjør en stor forskjell.
Ikkelektuell Skrevet 19. mai 2010 #9 Skrevet 19. mai 2010 Hvorfor denne aggresjonen mot damer som liker å pynte seg? Jeg ser stelt ut hver dag, men sminke og klær er ikke en budsjettpost som går utover verken familieliv eller mat. Forøvrig går jeg ikke med miniskjørt på byen. Det høres ut som det er en spesiell person du irriterer deg over, ikke velstelte damer generelt.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #10 Skrevet 19. mai 2010 Jeg som skrev at jeg ikke pynter meg for mannen, men hvis jeg skulle pynte meg for mannenn hadde det kanskje vært i sengen med sexy undertøy eller noe.. Har vært litt sånn selvstendig ganske lenge, og før jeg fikk mannen min valgte jeg å se velstelt ut hver dag.. Og det holder jeg på enda, for det er bare sånn jeg er... Jeg klarer ikke en dag uten litt sminke, føle meg fresh enten det er i casual klær eller fine klær.. Personlig synes jeg det reflekterer hvem jeg er som person, jeg er en som liker å ha orden på ting og derfor liker jeg å se velstelt ut, fine negler og fin på håret.. Livet føles bare lettere når man er pen:)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #11 Skrevet 19. mai 2010 En mann liker nok at kvinnen pynter seg litt ekstra for han en gang iblant og ikke lar seg selv forfalle. Vi har det på samme måte her. Jeg går her shabby og jævlig. Gravid med småbarn. Han tenner på meg og vil ha meg. Skryter av at jeg er fin. Men jeg merker det uttrykket i ansiktet hans når jeg har pyntet meg. Han er veldig rask til å kommentere at idag ser jeg ekstra fantastisk ut. Jeg er helt enig at man ikke bør føle noe press om å pynte seg, og hvis man vil pynte seg for sin egen del så er jo det fint. Men jeg vet at menn også setter pris på en kvinne som har gjort en flid med å stase seg opp for han, selv om han ikke sier noe om det.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #12 Skrevet 19. mai 2010 Må bare spør........? Mener dere virkelig at kvinner må sminke seg og style håret på lik linje som en kveld på byen/fest hver dag, ellers er de late? Og vi må dresse oss opp med sexy topper og stramme bukser til hverdags? Her er det virkelig en mellomting - eller?? å stå opp fra senga og ikke gjøre noe, med håret til alle kanter..... Latskap ja..... Men ... Det bør vel holde å vaske ansiktet, gre håret pent, kanskje hestehale, en konfortabel bukse og ellers rene klær????
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #13 Skrevet 19. mai 2010 Du synes det er rart at folk ikke har råd? Er du dum? Mange tusen barnefamilier i Norge lever på grensen til fattigdom, og du synes det er vanskelig å forstå at de ikke har råd til å prioritere sminke og klær? Jada, det er ganske pussig at folk prioriterer mat og tak over hodet.
TurboMaria Skrevet 19. mai 2010 #14 Skrevet 19. mai 2010 jeg pynter meg ikke for mannen min, han vil helst jeg skal gå uten sminke. jeg pynter meg for at jeg selv skal føle meg vel. Og dusjing, kamming av håret, litt sminke og pene klær går da vel ikke utover verken busjett eller forhold? det tar da like lang tid å ha på seg joggebukse og flekkete t-skjorte enn noe annet?
Elviras mamma Skrevet 19. mai 2010 #15 Skrevet 19. mai 2010 Jag fattar inte vad grejen är. Fint att man känner att man inte måste anstränga sig till det yttersta varje dag för att duga i sina egna ögon, men jag tror knappast att alla brudar som sminkar och pyntar sig mycket varje dag gör det för att de MÅSTE. Många tjejer tycker att detta är kul och det finns faktiskt en del tjejer som har detta som hobby. Jag känner en tjej som bara älskar att klä upp sig, sminska sig, styla håret VARJE DAG och dessutom gör hon det samma på vardagar som på fest. För henne är inte detta ett måste - hon har dessutom funnit kärleken för flera år sedan - utan det är hennes hobby. Vissa älskar scrap booking, hon älskar att sminka sig. Vad är problemet?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #16 Skrevet 19. mai 2010 Skal man gå ut fra at alle shabby småbarnsmødre har så dårlig råd at de ikke kan unne seg en dusj og et strøk mascara?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #17 Skrevet 19. mai 2010 Selvsagt ikke. Like lite som du kan gå utfra at alle som ikke styler seg er sjusker. Poenget her er at du ikke vet hvis du ikke kjenner personene. Kjenner du dem ikke er det ikke din plass å dømme. Det er umodent!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #18 Skrevet 19. mai 2010 Så venninnen din har seg selv som hobby.LOL Hun høres særdeles selvopptatt ut,hehe
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #19 Skrevet 19. mai 2010 Jeg syns det er viktig å pynte seg og føle seg pen osv.. Jeg sminker meg og pynter meg hver dag fordi at da føler jeg meg bedre og friskere på en måte.. Men mannen min elsker meg uansett om jeg pynter meg eller ikke.. men jeg syns det er viktig å ta vare på seg selv og sminke seg osv for å føle seg bra!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #20 Skrevet 19. mai 2010 Men hva med oss som ikke trenger det får å føle oss bra da? Vi som har det flott selv om vi ikke er nysminket eller har på klær i siste mote. Vi har fått masse pepper her inne de siste dagene. Man tar vare på seg selv med kosthold og trening, ikke sminke og frisør mener jeg. HI
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #21 Skrevet 19. mai 2010 Men for guds skyld! Det er da SUPERT for dere det vel, hvis dere føler dere vel så bra uten sminke, klær og frisør. Whats the fucking problem!
Elviras mamma Skrevet 19. mai 2010 #22 Skrevet 19. mai 2010 13:26: är det din definition på selvopptatt? Att om man bryr sig om sitt utseende och hellre står framför spegeln än t.ex sitter framför tv:n så är man selvopptatt? Själv anser jag att en selvoptatt person är en sådan som låter andra bli lidande för sin egen vinst. Och för att svara på din fråga. Nej, hon har inte sig själv som hobby, hon har smink, kläder och mode som hobby. Hon är dessutom en av de trevligaste och kuleste tjejer jag har mött.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå