Gå til innhold

Innsett på fredag(21/5) andre? FRYS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på UL kontroll i går. Alt så bra ut. Hadde en slimhinne på 8mm. Begynte på crinonen idag tidlig. Har gått på Progynova 6mg daglig.

Gruer meg til innsett. Er redd for at ikke noen av eggene skal overleve tiningen. Har 8 egg på frys.

Da de ringte ifra Porsgrunn i går fikk jeg valget om jeg ville sette inn 1 eller 2 egg. Jeg tok 2 egg,da det kankje øker sjansene for oss :):)

Har time 14.15 på fredag. Det blir så spennende å bli ruger igjen :):)

Noen andre som skal i ilden på fredag?

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo!!Så spennende.Ikke lenge til nå da:-)

Tiner de opp et nytt strå da,hvis det bare er ett som overlever fra første strå? Da risikerer du vel å få 3 overlevende? Eller er de ikke frosset ned to og to?

På Riksen får vi ikke velge. Eller,hvis begge i et strå overlever får vi velge om vi vil ha ett eller begge inn.

Jeg fikk satt inn 2 fryse egg i dag:-)

Satser på at vi følger hverandre helt til fødsel i februar da:-)

Lykke til!!

Skrevet

Hei.

I morgen skjer det :)

Vet ikke hvordan det foregår når de tiner. Er ikke sikker på hvordan de er fryst ned.

Da er du ruger nå :):) Spennende :)

Ja vi SKAL følge hverandre helt til fødsel i februar. Har stor tro på at det skal klaffe denne gangen.

Lykke til med rugingen :):)

Skrevet

Hallo:-)

Gikk det bra i dag? Ble det etter eller to?

Er lei av å vente allerede jeg,og det er 10 dager igjen.....

Heier på deg!!

Skrevet

Innsett idag og første gang for meg selv om det var fryseforsøk. Innsettet for en måned siden ble avbrutt pga væske i livmoren så egga ble fryst ned. Ene egget overlevde ikke, men det andre så bra ut og ble satt inn kl 13.45 idag :)

Kan ikke helt tro at jeg er ruger:) Det eneste jeg ikke liker er de progynova kapslene som skal settes tre ganger i døgnet... Men det er sikkert viktig at de blir tatt. Da krysser vi alt som er for at spiren sitter for oss alle til vinteren 2011 :)

Skrevet

progestan-kuler....ikke progynova....

Skrevet

Da er innsettet overstått :) Det var ikke behagelig i det hele tatt denne gangen. Legen strevde for å komme til og inn. Det var litt knute på tråden som hun sa. Men til slutt så gikk det. Fikk satt inn 2 egg. Ett 16delt egg,og ett 13 delt egg. De hadde delt seg kjempe mye på bare tre dager. Håper at det er gulleggene jeg har fått satt inn idag. Skal fortsette på progynova og crinone til testdag. Av 3 egg de tok opp så overlevde 2 av de. Så da har vi enda 5 egg på frys :):)

Lykke til dere andre. Endelig er jeg ruger igjen. :):)

Skrevet

Gratulerer og velkommen i gjengen:-)

Deilig at dere fortsatt har egg på frys da!

Synes dagene går skate jeg nå....9 dager igjen og det føles som en evighet...!

Skrevet

Henger meg på her, satt inn 2 (frys) tirsdag 18.mai og har også 9 dager igjen til test... Tenker ikke så mye på rugingen enda, men fra neste uke begynner nok symptom-jakten som vanlig. Tok en uke ruge-ferie fra jobb etter innsett denne gangen, utrolig deilig å bare være hjemme og tenke på meg selv!

Om ikke dette går har jeg fortsatt 3 på frys, men tror jeg kommer til å spare de til etter sommeren. Deretter blir det igang med 3.ferskforsøk, men håper jo jeg slipper det da!

Skrevet

Tiden går seint fram til jeg kan teste :/ men må bare smøre oss med tålmodighet :) Slik at egget/ene kan grave seg godt fast :):) Hvilken rugedag er jeg på idag? satte inn på fredag.

Symptomer:

-trøtt (kan være sola som gjør det),

-kjenner at det stikker og murre litt i venstre eggstokk ( det er nok bare innbilning).

-Veldig opplagt på morgenen,noe jeg aldri pleier og være. Har allerede vært ute tur med hunden å vannet alle blomstene ute :)

Kjenner dere andre noe?

Krysser alle fingrer og tær for oss alle :)

Skrevet

Hei! Du er på rugedag 2. Dagen etter innsetting er 1. rugedag.

Det er vel litt tidlig å kjenne noe enda,egget/ene har neppe festes seg enda.Jeg fikk beskjed sist om at det fester seg rugedag 3-4.

jeg er i skikkelig dårlig humør om dagen,men det er vel helt pga at jeg har gått på hormoner siden jul...

Synes også det er fryktelig lenge til testdag,men det er jo faktisk bare 1 uke i morgen. Får svar på eksamens karakteren samme dag også,så håper hvertfall ett av resultatene blir bra;-)

Skal dere teste hjemme eller tar dere bare bp?

Jeg skal ikke teste hjemme denne gangen. gjorde det sist og ble helt koko av det...ved første ivf testet jeg ikke og fikk svaret på tlf. Mye bedre!

Skrevet

Hei.

Blir lenge å vente til testdag....Håper jeg klarer å holde meg frem til dagen. Sist forsøk testet jeg på dag 9,ALT for tidlig. Vi tester hjemme. Så jeg må gå til innkjøp av tester. Har 1 liggende,men det holder nok ikke ;) Håper at jeg for første gang i mitt liv for se at det "lyser" GRAVID mot meg :):)

Det er nok bare innbilning de symptomene jeg har ;) Går å kjenner etter i ett sett om jeg kan kjenne noe.... Men som du sier så er det for tidlig å kjenne noe enda.

Dårlig humør ja, det tar på å gå på disse hormonene. Humøret svinger som en jojo opp å ned...

Du er heldig som bare har 8 dager igjen til testing :) Kjenner du noe?? Du skal se at du får 2 positive svar den dagen :) :) Krysser fingrene for deg xxx

Har dere prøvd lenge? kan jeg spør hvor gamle dere er?

Skrevet

Får prøve å holde deg litt lenger denne gangen da:-)

På Riksen tar vi alltid bp på rugedag 12. Hvor hører dere til?

Eneste jeg kjenner er at det svir,å¨en måte, over symfysen.Men vet ikke jeg...

Vi prøvde 2,5 år før jeg ble gravid etter ivf. Hadde bare hatt et AIH forsøk før det. Begynte så smått å prøve da jeg fikk tilbake mens etter ammeslutt og det er 1,5 år siden.Er 4. fryseforsøk/søskenforsø nå,men 2 er blitt avbrutt. Så kan vel ikke klage.

Jeg er 27 og mannen snart 28.

Dere da?

Skrevet

Ja jeg må klare å holde meg lenger denne gangen ;) Lettere sagt en gjort det der :)

Vi hører til i Porsgrunn. Kjempe fornøyd med folkene der. De er så omsorgsfulle og greie :)

Hva er et AIH forsøk? Kanksje ett dumt spm,men jeg vet ikke.

Vi har prøvd i 3 år,uten hell. Hadde første ,ICSI, fersk forsøk i mars. Negativ. Og nå fryseforsøk.

Jeg er 25 og mannen 29.

Skrevet

Du må bare bestemme deg for en tidligst-dag;-)

AIH er inseminasjon i livmor. Går på Pergo og tar el-sprøyte også setter de sæden inn i lovmoren.Så er ikke noe egguttak. Er veldig enkelt forsøk,men bare ca 15% sjanse for å lykkes.

Jeg er også veldig fornøyd med de på Riksen. Ikke alle som er like bra selvfølgelig, men er vel sånn alle steder.

Begynner å lure på hva som skjer inni der jeg nå altså. Har hatt den sviende følelsen over symfysen i hele dag,gir seg ikke. Mannen mener jeg hadde det da jeg var gravid sist også,men det husker ikke jeg. Føler det er alt for tidlig å kjenne noe enda.Er jo noen som snakker om feste-smerter,men...

Hadde også litt stikkinger på venstre side i magen en periode i kveld.

Føler liksom ikke jeg kjenner etter heller.

Er aaaaalt for lenge til neste mandag!!

Men nå er denne dagen over og vi er snart en dag nærmer;-)

God natt og rug søtt:-)

Skrevet

Håper at jeg skal klare å vente til test dagen denne gangen. Jeg skal klare det ;)

Så på AIH er det ikke noe egguttak. Har aldri hørt noe snakk om det før. Får man velge på klinikken om man vil utføre AIH? Hva er prisen på det sammenlignet med ICSI? ( selv om pris ikke har noe å si i dette tilfellet)

Nei enn finner jo sykepleiere som ikke er så hyggelige som de andre. Men vi har iallefall vært heldige. syns de skal være hjelpsomme og greie på klinikkene. Det er trossalt en stor følelsesmessig sak vi går gjennom.

Ååååå så spennede for deg at du kjenner noe :):) Kan jeg spør hva symfysen er? ( føler meg litt dum til tider for alt jeg ikke vet hva er)

Alt det mennene husker på, da stemmer det sikker, å at det er en spire som holder på å feste seg :) Det kan jo være festesmerter ja.

Idag har du bare en uke igjen til du kan teste :) Det blir spennende. Krysser alt jeg har for oss enda en gang xxxx.

Jeg er på rugedag 3 idag. Tiden går seint.

klem

Skrevet

Rugedag 3 her også, og lurer fælt på hva som skjer nedi livmora og om egget er der fortsatt!?!? Er litt rar følelse første gangen å faktisk ha et befruktet egg i magen..... men tiden vil vise om det fortsetter å utvikle seg.

Tror nok at det en ikke merker noe særlig så tidlig som rugedag3, da tror jeg det mest er at vi innbiller oss at vi kjenner noe..

Lykke til videre med rugingen damer :)

.

Skrevet

Ja det er mange tanker som surrer rundt i hodet i disse rugedagene. Krysser fingrene for at eggene fortsetter og utvikle seg som de skal :)

Det er nok bare innbilning så tidlig som dette,men enn kjenner jo etter hele tiden. ;)

Skrevet

Hei:-)

AIH forsøk koster ikke noe særlig.Lurer på om det bare var konsultasjons pris?!?

Var de på Riksen som ville at jeg skulle prøve det først. Er jo ikke funnet noe galt med noen av oss og da prøver de ofte dette.

Symfysen er det samme som skambenet. Benet neders i magen liksom....

Har hatt det samme i hele dag. Er faktisk vondt. Litt irriterende smerte for jeg har jo alltid ment at rugedag 5 er aaalt for tidlig å kjenne noe. Men virker som det er noe pågang;-) Er ikke sånn at jeg sitter og kjenner etter,er ganske tydelig.

Og nå har snart ENDA en dag gått:-)Hurra...!!

Skrevet

Hei :)

Ja nå er jeg på rugedag 4 ;)

Mannen her har dårlige svømmere,så da kunne vi kanksje ikke hatt AIH?

Jeg måtte lese litt om symfysen etter at du skrev om den. SÅ jeg fant ut var det var. Alle rare navn det er. hehe.

Jeg også vil kjenne noe. :( Når du ikke kjenner etter å kjenner det likevell så må det jo være noe på gang hos deg :) Det tror jeg. Har dere bestilt time til å ta blodprøve?

Jeg er sikker på at du har en spire i magen din :)

Håper dagen idag går fort så er vi på ny rugedag fortere enn vi aner ;) hehe

Skrevet

Hei:-)

Er nok derfor dere ikke har blitt tilbudt AIH ja.

Har dere hatt IVF eller ICSI forsøk?

Kjenner mindre i dag,ikke så plagsomt som i går.

Jeg fikk med henvisning når jeg var og satt inn så da er det bare å møte opp på laben på morningen rugedag 12. Kan ta den hos fastlegen også men da må vi vente 2-4 dager på svar....right.....hehe.

Så tar den på Riksen og får svar samme dag:-)

Kjenner jeg bygge opp skikkelig forventninger denne gangen. Mye mer enn sist. Fallhøyden blir jo desto høyere om det ikke går da,men...

Det jeg tenker mest på er at vi må igang med nytt ferskforsøk om dette ikke går. Er så lite gira på det!

Har dere flere igjen på frys?

Er hjemme i dag jeg,så spørs om denne dagen ikke blir super lang..

Har sendt deg pm forresten:-)

Skrevet

hei igjen :)

Vi har hatt ICSI forsøk.

Ja det hadde jeg også gjort,ikke nødvendig å vente lenger enn det vi må ;)

Jeg hadde ikke stor tro på at vi skulle klare det på første forsøket,så da mensen kom var det igrunnen ikke så gale. Men denne gangen er jeg mer på det at det har klaffet og håper at det kommer en positiv test. Har ALDRI i mitt liv sett en positiv test.

Vi har 5 egg igjen på frys. Vi hadde 8 stk,men de tok opp 3 egg,og av de 3 så var det 1 som ikke overlevde. Så jeg skal ikke klage,siden jeg fremdeles er heldig som har mange på frys. Men jeg vil så gjerne at det skal gå vår vei å at vi kan få en liten baby :) Men i dette gamet er det visst bare å smøre seg med tålmodighet. syns vi er gode som holder sammen her inne.

Ja jeg leste akkurat pm. :) kos deg hjemme og slapp av og nyt at du er ruger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...