Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Syns alle andre er overlykkelige over å være gravid, og over min graviditet (dvs de få som vet det) Jeg vil helst ikke snakke om det, og skjønner ikke at det skal være en "big deal" for alle andre. Jeg er mye trist og det er dager der jeg ikke gleder meg i det hele tatt. Og andre dager, der jeg gleder meg, og til og med dager jeg nesten glemmer at jeg faktisk er gravid. Jeg er hvertfall veldig følsom for tiden, griner for ingen ting og blir ordentlig sint for ingenting. Får også kjempedårliog samvittighet pga alle som sliter med å bli gravid, så er jeg ikke glad for det en gang. Jeg bekymrer meg også for om jeg kommer til å bli glad i ungen når den kommer ut. Er nå helt i slutten av første trimester. Var i bedre humør fram til de siste ukene. Er det andre som har det sånn? Er det bare hormoner eller er jeg i ferd med å bli deperimert?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Helt normalt. Hormonene spiller deg et puss, jeg har hatt det sånn opp og ned hele graviditeten.Det ordner seg :-)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Hormoner, hormoner..... Alle gravide går igjennom opp og nedturer av ulike årsaker og og av ulik styrke. Kan ikke tenke med at alle har det bra hele tiden, og om de finns - så er de heldige. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 TS her igjen. Takk for svar. Noen som vet om hormonene er spesielt sterke rundt uke 11-12 tilfeldigvis ? Må jeg "være sånn" resten av svangerskapet og kanskje enda lenger?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Beklager, men mine erfaringer er at så lenge en ammer vil en også føle på hormonene. For å ikke snakke om barseltiden/ffødtselen. Det å bli mor er en ting, men morsrollen vil også være noe å gå igjennom - heldigvis er det verd det titusen ganger. Likevel er det bekymringer til de er 18 år - he,he,he....
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 Et kan være hormoner, men ta også alvorlig på det at det kan være svangerskapsdepresjon. Hvorfor ikke ta kontakt med lege, evt psykolog? Det går ann å få hjelp slik at du blir kvitt disse følelsene raskere. Kan godt hende det er hormoner, men heeeelt vanlig er det vel ikke å være så lei seg? Grunnen til at jeg sier dette er at jeg selv slet med fødselsdepresjon, men fikk god hjelp da jeg bad helsestasjonen om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå