Gå til innhold

Noen her som har jobbet med bilutleie? eller kan litt regler!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på hvor lang tid etter at bilen er levert inn igjen at det er ok å si fra om at det var en ny skade på bilen?

 

Altså, bilen ble leid 1.-11.februar og kjørt gardemoen-drammen + en del i drammen. De gikk over bilen før de leverte den, men ikke med lupe da de strengttatt gikk ut fra at det ikke var nødvendig. 11.februar er den i følge utleie firmaet sjekket hos de og det ble funnet to små skader, en liten ripe på en felg og en sprekk i plasten inni ene hjulbuen.

 

Dette er i følge papirene gjort noe med 18.februar på verktsted. De har blandt annet byttet felgen (noe som minner litt om en bruk og kast mentalitet, da ripen knapt var synlig). Men leier får ingen beskjed. Så 3mnd(12.mai) etter at bilen ble levert kommer det en mail om at det ble funnet skader på bilen etter innlevering. Med følger bilder og pristilbud på jobben som skulle gjøres, 5600kr. Og det gjøres oppmerksom på at leier har en egenandel på 8000kr ved skade.

 

Kan de virkelig bruke 3mnd på å si fra om at det er funnet en skade og byte en felg for en liten ripe også kreve at leier betaler?

 

Begge sjåførene på bilen er rolige og erfarne sjåfører, en av de har til å med jobbet som bilselger og begge mener at dette må være helt bak mål.

Skrevet

Høres veldig bak mål ut ja...de må vel kunne bevise at skadene ble påført i det tidsrommet som bilen var utleid?

Uansett, når jeg har leid bil har vi gått gjennom utsiden på bilen for skader/riper osv FØR utleie start. Viktig å være nøye her som kunde!

Samme ble gjort ved levering.

Veldig grei måte å gjøre det på, var i Avis i Italia.

 

Men har ikke peiling på regler dessverre..

Skrevet

De har bilder tatt med digital kamera på verkstedet, men å endre datoen på de får jo til å med min 6åring til.

 

Bilen var helt ny, registrert 27.januar og skadene det er snakk om vises nesten ikke i det hele tatt. Den på felgen er jo forsåvidt grei, men å bytte ut en felg pga ei ripe blir litt fjernt. Skaden på plasten inni hjulbuen var umulig å se om man ikke kunne legge seg delvis under bilen, noe som ikke var mulig siden den ble parkert ute når den ble levert og dette var i den perioden det snødde som fy på østlandet.

 

Ripen på felgen ser ut til å være komme å at det er kjørt på kantstein, noe som er praktisk talt umulig å få til med så mye snø. Sier disse som har peiling på sånt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...