Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei! Jeg er mamma til en gutt på snart 4år! Og har en del spm om hans adferd akkurat nå!

Kan først fortelle litt om hvordan vi har det, hvordan oppvekst han har hatt hittil osv.

Jeg og faren hans har bodd sammen hele tiden, men har alikevel et litt anstrengt forhold til hverandre! eller altså vi er jo venner, men har ikke noe forhold egentlig! Men vi har valgt å prøve videre, for å se om det kan bli bedre!

Vi har bodd i Oslo helt frem til nå for 1 mnd siden, for da flyttet vi til Neskollen! I oslo bodde vi i leighet som vi leiet.

Lillegutt har gått i 2 forskjellige barnehager(men samme eier og driver, men ble flyttet) i Oslo, men var hjemme med meg til han var over 2år. Barnehagene han gikk i var ikke veldig bra, og det var lite orden og struktur der! veldig lite stabilt ved tanke på ansatte! det var ofte nye ansikter å se, som var der som vikarer osv.... Så han ble aldri helt trygg der! det endte med at jeg tok han ut derfra, så tilsammen så var han der ca1år!

Han var hjemme med meg fra like etter jul-09, og nå i april flyttet vi hit til Neskollen! han har begynt i barnehage her nå! og det gikk veldig bra med innkjøring osv.... Men han vil ALDRI dit da, og snakker mye om at det er "dritt" å være der osv... Men de som jobber der sier at han ser ut til å trives kjempe bra når han er der! leker med alle, og tilpasser seg lett, sier de!

MEN på hjemmebane så er han rett og slett HELT UMULIG om dagen! bare skriker, kaster, slår, hyler, biter, snakker stygt, klager osv.... det er et rent mareritt faktisk!

Han sier også at han "ikke trives her", "jeg vil til Oslo igjen", ja og masse slike ting!

Men en ting som er sikkert er at det er MYE mer barnevennlig her enn i Oslo, så det kan ikke være det det står på heller! Iallefall så slår han seg helt vrang og dette har skjedd på den tiden etter vi flyttet hit! før det så har han jo så klart hatt sine "trass" episoder, men IKKE noe i sammenlignet med dette som er nå!

Jeg er fryktelig mye lei meg pga dette, for jeg synes det er vanskelig å vite hvordan man som foreldre skal "te" seg i slike situasjoner??

Også lurer jeg VELDIG på en ting til, og det er: Om bare snart 2 uker, så skal vi reise til Madeira, og han skal da ha ferie fra barnehagen i 2uker! Men jeg har begynt å tenke om dette egentlig er så bra for han akkurat nå? siden han akkurat har begynt osv...?? Kan det da bli veldig vanskelig for han å komme tilbake i barnehagen igjen? Hva synes dere om dette? for jeg er jo opptatt av hva som er til det BESTE for han! også ved tanke på at han oppfører seg som han gjør om dagen!

Hilsen mor til gutt 4år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som kan hjelpe meg??

Skrevet

Hei =)

LItt vanskelig å svare siden jeg ikke kjenner deg, men om yilvenningen har gått fint vil jeg tro det går fint med ferie...

Bruk tiden til å nyyyte tilverelsen sammen med gullet. Kos og lek, og prøv å snu den negative trenden. =)

Vet ikke om dette hjalp, men masse lykke til!

Skrevet

Jeg tenker at han kanskje vil synes det er helt topp med en tur til syden, jeg :) Kanskje godt for han å koble helt ut, og komme tilbake med en brun, blid og avslappet unge :) Men det er jo litt vanskelig å si, for oss som ikke kjenner han...

Lykke til uansett hva dere gjør :)

Skrevet

Du har PM. ;-)

Skrevet

jeg har sendt deg PM tilbake "Regnbuens barn" ;=)

Skrevet

Sjekk posten ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...