Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 1. Dersom hun takler å være alene med ansvaret for ett/flere barn, er sannsynligheten stor for at hun er et sterkt og modent mennske. 2. Alenemødre er kresne skapninger. De gir ikke av tiden sin til hvem som helst. Det er tross alt barnets fremtid det er snakk om. Ta det derfor som et kompliment at hun vil date deg. 3. Hun har garantert hendene fulle med sitt eget liv. Det er derfor lav risiko for at hun kommer til å legge seg bort i hver minste lille ting i hverdagen din. 4. En alenemor kjenner til begrepet kvalitetstid. Selv om hun ikke har tid til å se deg for ofte, er den tiden dere tilbringer sammen verdt å vente på! 5. Alenemødre kan lage mat! 6. Og hun er så til de grader lei av å lage mat, at du ikke akkurat trenger være mesterkokk for å imponere henne. 7. Hun nyter å være ute. Det er ikke så ofte hun får tid til kino, restaurant eller en tur på byen, så når hun først kommer seg ut setter hun virkelig pris på det. 8. Siden tiden hennes er knapp blir det god tid til å savne hverandre: Dette fører ofte til supersex når dere endelig får sjansen. 9. Alenemødre er vant til å tenke på økonomi. Det skal mer til for å imponere henne enn en dyr dress og parfyme. 10. Dette er damer som har lært seg å skifte dekk. Med andre ord, hun er sammen deg av andre grunner enn de praktiske. Det er ingen fare for at du blir redusert til en handymann!!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 1. Og når hun finner en mann trenger hun ikke gjøre noe selv og blir lat 2. Mulig det? 3. Hun blandet seg inn i ALT, lagde arbeidslister kun for ham og "nektet" ham å se sin egen familie 4. Nope. Hun prioriterte Facebook isteden 5. Nei, nei og atter nei 6. Det stemmer. Siden hun ikke kunne lage mat 7. Hun var og ble en sofagris 8. Det vet jeg, heldigvis, lite om....:-) 9. Så lenge hun kunne bruke hans penger så var alt ok og hun skylder ham fortsatt over 20 000,- 10. Hehe! Nevnte jeg at hun var en lat sofagris? Hilsen søstra til en som datet en alenemor og heldigvis gjorde det slutt med henne
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Ja det var virkelig hyggelig sagt av deg. Vi føler oss ikke alltid som første-sorti fra før av, og slike ting gjør det ikke særlig bedre. 'Det du skriver sier mer om den spesielle kvinnen, ikke det at hun var slik fordi hun var alenemor!!!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Dere er jo strengt tatt ikke første-sorti, iom at dere er alenemødre...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 Du generealiserer. Jeg generaliserer. You say "tomato", I say "who the fuck cares"
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Og hvorfor er vi annenrangs i kraft av å være alene med barn Kan du forklare det på noe fornuftig vis?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 Ja for alle vi alenemødre har blitt dumpet av en mann som er alt for god for oss. Latterlig!!! Dette var ment som en oppmuntring til oss som sliter nok som det er, ikke som en fasit på alle alenemødre. Og noen av oss har falt for feil person, men likevel valgt å kjempe med nebb og klør for å gi det uskyldige barnet det beste. Og ikke er vi avhengig av en mann heller''
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #8 Skrevet 18. mai 2010 Tenk å måtte lage seg en egen liste for å hevde seg selv.... Hjelpes!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #9 Skrevet 18. mai 2010 "Dette var ment som en oppmuntring til oss som sliter nok som det er" Ehh, nå er det vel strengt tatt du som generaliserer og trykker folk ned. Trenger alenemødre medlidenhet? Neppe. Jeg tror de klarer seg, på gode og vondt, som alle andre mødre
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #10 Skrevet 18. mai 2010 Ikke annenrangs, men annen-sorti. Dere har barn fra før, og med særkullsbarn følger det ofte ekstra utfordringer med på lasset, noe en ny partner må ta i betraktning før han evt velger å gå inn i et forhold. Med kvinner som ikke har barn fra før, slipper en å tenke på dette (forhold til barnefar, arverettigheter, samvær/bidrag osv). Om ikke forelskelsen hadde blendet en for fornuftig tankegang, tror jeg mange alenemødre (og alenefedre) ville fått det vanskelig med å finne en ny partner.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #11 Skrevet 18. mai 2010 Nei ikke medlidenhet. Oppmuntring, og det er noe helt annet (sjekk ordboka). Og ja hvorfor skal en ikke få lov å hevde seg selv litt? Ikke alle som er slaver av janteloven
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #12 Skrevet 18. mai 2010 Du er kanskje ikke klar over at mange voksne mennesker velger å være særbo? Da er arveregler komplett irrelevant.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #13 Skrevet 18. mai 2010 Haha! Når en går tom for argumenter så kommer man alltid drassende med "janteloven", "er du misunnelig/sjalu", noe med FRP eller SV og gjerne noe med Hitler. Det er alltid en høydare :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #14 Skrevet 18. mai 2010 Hva er egentlig galt med deg klokken 22.02?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #15 Skrevet 18. mai 2010 De fleste flytter sammen på sikt, å bare være "kjærester" resten av livet hører til sjeldenhetene. Arv er uansett bare en liten del av utfordringene en evt ny partner står overfor.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #16 Skrevet 18. mai 2010 Slettes ikke misunnelig, hvorfor skulle jeg være det? På en som har så inntrøkte holdninger? Nei, jeg synes selv jeg er et flott menneske og en verdifull kvinne, så hvorfor skal jeg leve under janteloven. At andre bruker den som et "dårlig motargument" er meg revnende likegyldig. Men jeg ser du må bruke andr for å hevde deg og det er synd på deg for det.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #17 Skrevet 18. mai 2010 Nå er ikke jeg alenemor, men synes denne listen var morsom. "Trenger alenemødre medlidenhet? Neppe. Jeg tror de klarer seg, på gode og vondt, som alle andre mødre" Tror heller ikke de trenger medlidenhet, men litt humor i hverdagen har da alle godt av.. Virker ikke som du anonym 22.07 har fått for mye av det i alle fall... he he
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #18 Skrevet 18. mai 2010 Hjelpes, er en del av dere som har svart her som skulle vært på Krangleforumet (om det ikke er en og samme person). Skjønner ikke at det provoserer så grønnjævlig at en alenemor ramser opp noen fordeler med sin egen status, for hun er sikkert helt klar over at det er nok av utfordringer. Kom gjern med noen svar på hva som provoserte dere/deg sånn. Ikke HI
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #19 Skrevet 18. mai 2010 Takk 22:18. Litt humor, oppmuntring og en dæsj ironi er viktig for alle. Og vær stolt over den kvinnen du er
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #20 Skrevet 18. mai 2010 Det er ikke så sjeldent som du later til å tro.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #22 Skrevet 18. mai 2010 annen-sorti???? Er det annensortering du mener?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #23 Skrevet 18. mai 2010 Hmmm? Bare meg som ikke fant et eneste punkt der som ikke også gjelder for mødre i et forhold?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå