Gå til innhold

svar fort, vedr. søsken og UL!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på UL i morra, har et barn på 4 år fra før, og lurer på hva dere andre gjorde når det gjelder å ta med store søsken på UL???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to barn på 9 og 6 år... Selv ville jeg ikke ønsket å ha de med om jeg kunne unngått det.... Ikke fordi man skal forvente det værste, for all del, men likevel tenkte jeg som så at HVIS det skulle være noe... så skal man takle det med ett storesøsken tilstede...

Skrevet

Står vel i brevet at dem ikke ønsker barn med på UL? Stod i alle fall i mitt.... Hadde aldri tatt med en 4 åring selv, man vet aldri hvilke beskjed man kan få. Ta heller med bilder og vis og fortell når det er over.

Skrevet

Stod på mitt også at storesøsken ikke hadde noe å gjøre på en ultralydundersøkelse.

Hadde jeg hatt barn fra før hadde jeg vært glad for at jeg ikke tok de med siden vi må komme tilbake fordi det kanske er noe galt.

Ikke hadde de hatt så stor glede av det heller, for det er ikke alltid så lett å se hva som er på skjermen, og at de må sitte stille lenge.

Skrevet

Jeg fikk innkallelse til ultralyd idag, og der sto det at de ikke ønska at søsken skulle være med. Både fordi ultralydteknikeren skal få mest mulig ro til å sjekke det som skal sjekkes, og hvis det mot formodning skulle være noe som ikke ser helt riktig ut.

Skrevet

Jeg tok ikke med meg 4- åringen min på ultralyd for noen uker siden, nei. Det står uansett i innkallingsbrevet at barn ikke får være med. Hvis det oppdages noe galt, har man nok med seg selv og egne reaksjoner. Da passer det svært dårlig å ha med seg et barn.

Skrevet

Sønnen min har vært med på to ultralyder og det har ikke vært noe problem. Syns det er flott søsken kan dele dette med foreldrene! Sto i arket fra sykehuset at de ikke anbefalte søsken pga om det skulle være noe galt. Angrer ihvertfall ikke på å ha hatt med barn, selv om jeg ikke hadde noe anna valg når det er sagt.:)

Skrevet

De ønsker ikke at barn er med pga at det kan være ting som ikke er helt som det skal.

Jeg er en av de som har opplevd seinabort pga misdannelser. Hadde aldri tilgitt meg selv om jeg da hadde hatt med min sønn på ul (som da var 3 1/2 år). Jeg klarte ikke å ta vare på meg selv , hvordan skulle jeg da klart min sønn??

Men denne gangen skal jeg på sein ul (uke27) pga at morkaka låg litt foran. No når jeg har vært på 6 ul tidligere og er sikker på at det ikke er misdannelser + at jeg kjenner masse liv hver dag tør jeg å ta med min sønn (som no er 5 1/2). Jeg ringte sjukehuset og spurte om det var greit denne gangen og det var det;-) Gjett om det er en storebror som gleder seg.

Nei, bestill heller en x-tra ul (privat)senere som du da kanskje kan ta med søsken på;-)

Skrevet

Jeg hadde sønnen min med på vanlig svangerskapskontroll etter den ordinære ultralyden. Det var veldig koselig - og han fikk høre hjertelyden og kjenne på babyen når legen forklarte.

Da vet man i hvertfall at alt er i orden, og barnet får være med å lære om babyen i en mye mindre stresset situasjon. :)

Anbefales - men spør gjerne legen/jordmoren din om han eller hun synes at det er greit på forhånd da. :)

Skrevet

Takk igjen for svar!! Var på UL idag, det gikk bra, de kunne ikke se noe unormalt, og vi vet fortsatt ikke kjønnet. -Jeg ville ikke vite... ! Syns det er som å "oppdage" graviditeten på ordentlig, liksom!!! Det er et lite under som lever inni der!!!! Tjihiiiiii!!!! ;-)

Skrevet

Det koster dere under 1000-lappen å ta en ekstra ultralyd senere, og det er det verdt synes jeg., Så kan dere gå på denne UL uten barn og være sikker på at det ikke er noe galt med barnet, for så å ta en "kose-kikk" om noen uker igjen alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...