AnneM. Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Hei! Jeg har vært sykemeldt pga utbrenthet i 2 år, og har nå jobbet igjen i 11 måneder Jobben min er ekstremt krevende - en ekte karrierejobb. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg ikke vil ødelegge meg mer, og ser meg om etter en ny jobb. Det er utlyst en stilling i nabobyen som rådgiver ved en videregående skole. Jeg ser ut til å være kvalifisert, men jeg lurer litt på hvordan en slik jobb er? Blir man drapstruet på jobb, og er det mye dritt, eller er det mest positivt? Jeg er utrolig interessert i å hjelpe andre å finne rett hylle i livet, etter at jeg selv har gått på en smell, dessuten tror jeg at jeg har noe å bidra med også rent faglig, etter å ha gått coaching-kurs (ennå ikke ferdigutdannet), men kanskje mest av alt fordi jeg har jobbet i virkelig krevende type jobber på høyt nivå. Spørsmålene mine er da - hva ser de etter i en slik jobb? er det interessant og utfordrende? er det mye rutinearbeid (jeg er ikke veldig glad i rutine)? Hva slags utfordringer møte man? Hvilke utviklingsmuligheter har man? Er lønna OK? (det står at det er lønn etter avtale), osv. Jeg takker for alle tilbakemeldinger og råd.
♥binna♥ Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Lønna er nok ikke all verden, kommer an på hva slags utdannelse du har fra før. Drapstruet blir du nok ikke Handler mye om å hjelpe og motivere ungdom. En del av tida blir brukt på div møter på de elevene som har mye fravær og sliter med motivasjon for i det hele tatt å gjennomføre vgs. Noe brukes også på å finne gode alternativ for neste skoleår for dem som er lei (feks ulike folkehøgskoler etc). En del rutinearbeid er det, men når man jobber med mennesker er ingen dag kjedelig. Jeg liker godt å jobbe med denne aldersgruppen
AnneM. Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2010 Utdannelse : 7 år på universitet/høyskole. Er sivilingeniør og har en del økonomi og andre universitetsfag (grunnfag) samt ledelsesfag fra BI. Masse rart, hehe. Sånn ca lønn? Har du noen idé? Jobber du forresten som rådgiver? Jeg synes det høres ut som en givende jobb, men kanskje jeg romantiserer for mye, etter å ha vært sammen med alle disse stive dress-mennene for lenge?
♥binna♥ Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Nei, men jobber i vgs og samarbeider endel med rådgiver. Tipper litt under 500 000, men det er litt gjetting. Kommer vel an på ansiennitet, begynner lavere hvis du ikke har jobbet så lenge. Mulig du romantiserer litt, man bruker mye tid på de som ikke vil eller de som ikke vet hva de vil. Men som sagt, jeg synes det er givende å jobbe med denne aldersgruppen. Og når noen kommer og gir meg en klem til jul eller sender en mail året etter at de har sluttet og sier at de savner meg og timene og jeg vet at de strevde ganske mye da de gikk hos meg blir jeg varm og glad inni meg. Det er ikke så enkelt å være ung og det skal vi ikke bagatellisere. Det er definitivt noe annet en å være sammen med de dresskledde (har jobbet litt med legemiddelindustri) og langt mer givende (og mindre betalt og ingen frynsegoder). Det er familivennlig arbeidstid, det betyr endel for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå