Gå til innhold

Dere som begynte å studere etter dere fikk barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerte deres foreldre, venner osv? Er så lei av å høre om hvor travelt det vil bli, hva om jeg ikke klarer det, enn om barna er mye syke midt i skoleåret, hva med økonomien og..blablabla. Må jo ta en dag av gangen og gjøre det beste ut av det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine foreldre ble kjempeglad, spesielt pappa siden jeg driver med noe av det samme som han brenner for:-) De har støttet meg hele veien og det er jeg veldig glad for. Skjønner at det er slitsomt med sånt mas, men det er faktisk ikke mer stress å gå på skole fremfor å jobbe. Klart, det blir mye lekser om kvelden men jeg elsker jo det jeg gjør så det gjør meg ingenting å sitte med det om kvelden.

Nå er jeg ferdig om tre uker:-)

Skrevet

Jeg kommer fra en "uskolert" familie så det kan ha noe med det å gjøre.. hvorfor gidde å ta høyere utdanning når du har fagbrev liksom, forstår ikke at det ikke kan sammenlignes:)

Skrevet

Jaja, da bare overser du kommentarene. Så lenge du kjenner på deg at dette er noe du kommer til å klare, så gjør du det også! Og da kan de få svelge kamelene sine når du sitter der ferdig utdannet om noen år:-)

Skrevet

Huff jeg blir faktisk den første i slekta som tar høyere utdanning, og foreldrene mine skjønte ikke helt vitsen med det. "Jammen du som har så flott jobb jo" øhhh jeg jobber som assistent og tjener 239 000 i året. De mente at der burde jeg bli...hehe...flott jobb` a duh..hehe.

Innen for det yrket jeg ønsker å være går det ikke ann å klatre seg oppover med kun erfaring. Man må ha utdannelse. Men men

Skrevet

Har bare fått positiv feedback fra min familie, svigermor er en annen historie. Dessuten er du fleksibel som student, og det er ikke hardere enn en 9-16-jobb;)

Skrevet

Nå har vel ikke akkurat Monajenten tatt en veldig krevende utdannelse da, så det er jo klart noe helt annet om man skal gi seg i kast med et tøft studie, men alt går jo om man er innstilt på det!

Skrevet

Ehhh? Jeg har tatt to års høyere utdannelse uansett om du syns det er krevende eller ikke. Så lenge man er motivert, så går det meste. Og du har forøvrig tydeligvis ikke tatt dette studiet siden du ikke har peiling.

Skrevet

Hvor er det du har studert da Monajenten?

Skrevet

Høyere utdanning Monajenten?

Har ikke du studert grafisk design da? Såvidt meg bekjent så er ikke det hverken høgskole eller universitet. Du har vel gått to år på en såkalt fagskole eller noe..

Skrevet

Jeg begynte på høyskole da barnet mitt var 10 mnd. Fullførte en bachelor i fjor og fikk jobb direkte etter studiene. Lønnen min økte med ca 11000,- pr. mnd. brutto ifhld. til hva jeg hadde hatt før jeg tok utdannelse, og jeg fikk et helt annet og mye mer spennende arbeid. Så det har jo vært verdt det på alle mulige måter for meg. Hadde dårligere økonomi i de årene jeg studerte så klart, men ved å jobbe det jeg kunne på kveldstid og i helger, samt kutte ned til minimalt forbruk gikk det fint. Forøvrig hadde jeg en mye mer fleksibel hverdag da jeg var student enn hva jeg har nå som jeg er i full jobb, så det så jeg faktisk på som en av de store fordelene med å studere da barnet mitt var såpass lite. Ikke la andre stanse deg dersom du vil videre. Det er absolutt ikke så vanskelig som noen skal ha det til. Det handler bare om å være strukturert og å prioritere :) Lykke til!

Skrevet

Jeg er nå straks ferdig med 2 året på barcheloren min. Og det har så langt gått over alle forventninger. Jeg fikk veldig mange advarsler i forkant og flere dømte meg nord og ned. Det påvirket meg nok litt, så jeg bestemte meg for å ikke legge så mye prestisje i dette og heller ta det som det kom.

Det har som sagt gått over alle forventninger. Livet som student er veldig fritt og med små barn er det en kjempefordel. Jeg kan legge opp studiene etter datteren min sine behov. Er hun litt ute av form en dag, så er jeg hjemme med henne og trenger ikke bekymre meg for hvor mange syke-barn-dager jeg har igjen. Nå leverer jeg henne i barnehagen mellom 9 og 9.30 og henter henne mellom 15 og 15.30. Skolearbeid får jeg gjort mens hun er i barnehagen.

Det eneste som er slitsomt er eksamenstidene, men det er to ganger i året. Absolutt til å leve med.

Nå går jeg på et studium med ganske få forelesninger pr uke, så jeg får lest mye på dagtid. Men alle studier er ikke lagt opp slik da. Noen har 3-4 timer med forelesninger hver dag mand til fred.

Skrevet

Min familie og venner var egentlig veldig positive til at jeg ville studere. Mamma var litt sånn der, jammen hvordan skal du få tid til å være med ungene, lese på eksamen osv. Det er jo krevende å studere utenn barn også.

Men det har gått så fint så, jeg har to barn og studerer på fulltid. Eksamensperiodene er tøffe, men da er mannen min snill å tar seg av det meste med hjem og barn. Har et år igjen av studiene og ser frem til å bli ferdig nå:)

Lykke til, det kommer til å gå fint.

Skrevet

Takk for alle svar:) Skal nok gå fint..

Skrevet

Anno 22.10

Hva for en stygg kommentar er det? "såkalt fagskole eller noe"

Det er like fullt ut en utdannelse, som en på universitet. I tillegg til at arbeidsmengden er like mye!

Skam deg!

Skrevet

Noen bare MÅ rakke ned på andre vet du for å føle seg bedre selv..typisk dib.

den var til 22.10

Skrevet

Fagskole er ikke likestilt med universitet eller høgskole.. skjerp dere!

Skrevet

Har det noe å si egentlig?

Selv om det ikke er likestilt, så betyr ikke det at det ikke er krevende. Alle utdanninger er forskjellige, noen er tre enkle år, mens andre har to vansklige år..

Hilsen ei med fagskole utdanning, som banker lønna til de fleste som skryter så mye av sin høye utdanning;P

Skrevet

Jeg har en svoger som har tatt to år med grafisk design, og han surfa rett gjennom for å si det pent.. Jobba nesten fullt ved siden av, så da kan det ikke være så veldig krevende. Jeg driter i lønna, det var ikke det som var poenget. Poenget var at Monajenten snakker om sin høyere utdannelse på fagskole, og det blir for dumt

Skrevet

Syns du er litt enspora her du, hengt deg litt for mye opp i utdannelsen til Monajenta eller?

Det finnes utrolig mange flere typer fagskoler enn grafisk design.... Akkurat på samme måte som det finnes mange forskjellige typer utdanninger innefor høgskole.

Monajenta prøvde bare å oppmuntre en annen til å studere, hun har ikke skrøtet på seg skog og grønne skoger. Det er bare enkelt av dere som er så syklig opptatt av hva andre gjør og ikke gjør, synd det ikke hjelper med høyere utdanning på det området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...