Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor mye de koster nå for tiden? Ca.pris altså - vet det gjerne varierer fra oppdretter til oppdretter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt fra 8000-15 000 ca. Kommer ann på hvilken oppdretter og hvor gode papirer det er på mor\far og resten av slekta.

Vår valp kostet 12 000 kr.

Skrevet

En venninne av meg kjøpte for en mnd siden. Veldig gode papirer på begge foreldrene, hun betalte 14000. Seriøs oppdretter.

Forrige valp fikk de "billig", betalte 7000, og hele handelen gikk veldig fort. Vil tro ikke alt var helt på stell der. De måtte avlive hunden etter 6 mnd på grunn av ekstreme atferdsproblemer.

Skrevet

Huff stakkars, nei det er best å dobbeltsjekke alt...

Høres for øvrig ut som en schäferoppdretter jeg har hørt om...venninnen min kjøpte en hund på lik måte (billig pris, handel i all fart på en parkeringsplass) - der har hunden det heldigvis bra i dag, men det viste seg å være mye useriøsitet i forhold til papirer og slikt, og selve kommunikasjonen etterpå. Viste seg at de ikke var registrert hos NKK heller.

Men ja, det var rottweilere - regnet med at det lå på rundt 10-12 000, men måtte bare høre litt rundt :) forrige gang vi var borti dette var for tolv år siden, da betalte vi 8000.

Takk for svar dere!

Skrevet

Skal si dere har vært uheldige med kjøp av hund... Vi kjøpte vår rottis jente for 5000 for to år siden, og vi har ingen problemer med hunden i det hele tatt. Siden hun var så billig og vi var klar over at vi ikke fikk med noe papirer på henne, ordnet vi en full helse sjekk på henne på eget initiativ når vi henta henne. Har nå helsekort på ho, reg ho i NKK på NOX lista, og hun har alle vaksiner hun trenger.

En valp fra oppdretter ligger på 8000-15000 kr. Og selv om de står som oppdrettere er det ikke sikkert at de er like seriøse som de som faktisk skriver at valpene ikke kommer med stamtavle....

Skrevet

Vi kjøpte vår ene uten stamtavle for 4000kr. Hun er bare en helt fantastisk hund! Hun første ga samboeren min rundt 12 000 for. Også en supersnill hund. Men vi hadde dessverre en dårlig erfaring med å kjøpe uten stamtavle. Han var useriøs og vi fikk ikke engang vite fødselsdato. Ikke fikk vi komme hjem dit heller, han møtte oss på en bensinstasjon (!) Burde ringt en bjelle der og da, men smeltet (heldigvis) for den vesle bylten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...