Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Lage sin egen navnefest eller velkommen-til-verden-fest?
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Ja, både vi og flere vi kjenner har arrangert navnedag helt uten innblanding fra hum.etisk forbund. Det blir hva du gjør det til :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Vi hadde en navnefest med deilig mat og taler, film og bilder, helt på høyde (om ikke bedre...) med en rituell fest..Vi hadde faddere også, og "påla" de ulike oppdrag i oppdragelsen av barnet. Morsomt og litt høytidelig også:-)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 Her hadde vi familiefest med de samme deltakerne som vi hadde invitert dersom det hadde vært dåp. God mat og gaver. Flere i familien som fikk litt panikk da det ikke ble dåp, for barna måtte jo få dåpsgaver... Ble veldig fine fester for begge våre. Ventet faktisk til de var ca 7 måneder. Da var de selv litt mer med på feiringen, enn mange er når de er bare et par tre måneder. Vi har ikke hatt "faddere".
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 La være rett og slett. Jeg tror ikke jeg hadde kommet i en sånn fest om jeg hadde blitt invitert.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 Lage sin egen, ja! Når barn kommer til verden, må det jo feires Men det trenger ikke være noen andre inne i bildet, som bestemmer innholdet i feiringen. Be sammen til fest, rett og slett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå