Gå til innhold

Attføring, arbeidsledig, gravid, permitert, alene, kan jeg ................

Anbefalte innlegg

Skrevet

ha en ekstrahjelp stilling da?

Har ikke født enda. Men har fått tilbud om å jobbe annen hver Lørdag samt bli spurt ved behov etter babyen er født og jeg er klar.

NAV stopper selvfølgelig attføringen min når overgangsstønaden begynner å rulle og jeg går ut i permisjon. Så da har jeg overgangsstønad som inntekt.

Jeg vet at jeg må melde fra om hvor mye jeg jobber og tjener!

Men noen som vet om jeg har "lov" å jobbe når jeg er i den situasjonen?

Far til barnet har sagt han vil ha babyen alene innimellom og da kan jo jeg jobbe!

Jeg holder på å dø av kjedsomhet!! Jeg kommer aldri til å overleve et helt år til hjemme. Selv om jeg har baby å dulle med! ( Jeg har et barn fra før, så jo, jeg vet hvordan det er å ha barn! ;-)

Tusen hjertelig for svar! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo faktisk helt umulig å være på attføring, være arbeidsledig og være permitert samtidig da:)

Skrevet

Jeg vet ikke noe om attføring, men det er jo ikke det du spør om:)

Hvis du har OS så kan du godt jobbe, bare NAV vet hva du tjener, så de kan redusere overgangsstønaden litt. Men du får jo likevel totalt mer penger også:)

Skrevet

Hehe. Er på attføring, og er arbeidsledig+gravid. Snart i permisjon! :-P

Når det er aktuelt å jobbe, er jeg arbeidsledig, i permisjon og alene!

Skrevet

Ja, det må jeg si er godt gjort!!

Skrevet

Jeg permiterer meg fra attføringen. Og skulle ikke hatt inntekt, om ikke det var for at jeg var alene. Derfor får jeg OS.

Så det jeg lurer på er vel om jeg kan jobbe selv om jeg er i permisjon fra attføringen og tiltaket NAV har meg gjennom!

*HI*

Skrevet

Jeg skal spørre om mannen min vet, han jobber i Nav(stakkar;-)) Kommer om ca halvtime.

Skrevet

Har du aap (som det heter nå) kan du ta deg noen vakter og jobbe litt. Viktig at du fører på hvor mye du jobber på meldekortet. Dersom du jobber over 59% i løpet av en meldeperiode vil du miste aap- pengene for denne meldeperioden (men du vil motta lønn, som er mer enn hva du ville fått på aap. )

Les: www.nav.no - der finner du det meste :-)

Skrevet

Åh, så snill du er!! =) Tusen takk! =)

*HI*

Skrevet

du kan ikke permittere deg fra attføring!

Permittering handler om nedskjeringer i en bedrift.

Er du ferdig attført er du pr def arbeidsledig dersom du ikke har jobb å gå til.

Skrevet

Du kan jobbe om du ikke er i tiltaket gjennom nav. Bare kryss ut for at du har jobbet på meldekortet. Men er du litt i tvil, så vil jeg råde deg til å kontakte saksbehandleren din :-)

Skrevet

Dersom du har AAP/attføring skal du føre antall timer du jobber på meldekort. Dette fører til avkorting/reduksjon av stønaden dersom du jobber mindre enn 60 % i meldeperioden. Jobber du mer enn dette får du ingen stønad for perioden. Reduksjonen beregnes slik at ukesatsen din deles på vanlig arbeidstid pr uke som er 37,5 timer. For hver time arbeid du fører på meldekortet reduseres dermed utbetalingen tilsvarende. Du tjener som hovedregel mer på å arbeide noen timer enn det stønaden reduseres. I forhold til AAP har det ingen betydning hvor mye du får utbetalt i lønn, det eneste som betyr noe er hvor mange timer du jobber.

I forhold til overgangsstønad skal den derimot reduseres mot inntekt. Du kan tjene inntil halvparten av grunnbeløpet, dette er for tiden kr 36.440,-, i løpet av en tolvmåneders periode uten av overgangsstønaden din blir redusert. Tjener du mer enn dette reduseres stønaden med 40 øre for hver krone du tjener over det halve grunnbeløpet på kr 36.440,-.

Dette skrev mannen min, Helten.

Lykke til, klem:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...