Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Gutten er åtte måneder. Inntil han var seks måneder sovnet han stort sett av seg selv, innimellom måtte vi inn en del ganger for å putte i smokk og roe litt, men han har aldri blitt tatt opp av senga (med mindre han hat bæsjet eller er syk, eller det er ammetid). Fra han var ca 2,5 -6 måneder, spiste han en gang om natten. Så avslutter vi amming på natten fra han var seks måneder, noe som gikk greit. Var bare å putte i smokk. Men han våknet nå oftere flere ganger om natten, innimellom har vi hatt netter hvor han har vært våken i to timer og ikke roet seg før jeg har lagt meg på madrass ved siden av senga hans. Siste måneden er han vanskelig å legge. Skriker, reiser seg, slår smokken i sengegavelen, vrir seg på magen. Vi legger han kvart over sju, men har prøvd tidligere og senere uten at det blir bedre. Har puttet han i en sånn pose (syns ikke det ser behagelig ut), men vår houdini står likefullt i senga i en akrobatisk posisjon.. Leggingen tar ca 45 min. Det som hjelper er å holde han lett på brystet til han sovner, uten å si noe. Om jeg prøver dette med en gang jeg legger han, sovner han stort sett innen 20 min. Hvor ble det av min gutt som sovnet av seg selv?! Noen med råd, synspunkter? Gråtekur er IKKE et alternativ. Har prøvd gi mer mat, drikke, syns ikke det hjelper (fin vektoppgang). Har leggeritual med vask/pysj, nattlampe og nattasang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå