Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Hvordan er det med bhg og utvidet ferie? Har en kontrakt som går ut om ca 3 uker, tenker på å reise hjem til mine foreldre da ( I midten av Juni) Bhg stenger for ferie i midten av Juli, men tror dere det er greit for dem at datteren min tar en lengre ferie? Sikkert et dumt spm Dette er en liten familiebarnehage det er snakk om. Skal vi liksom vare si ifra, så er det greit eller? Og må jeg informere bhg når vi går fra hverandre? Vet ikke om han skal flytte herfra enda, men isåfall bør jeg vel føre på flere kontakter de kan ringe om de ikke får tak i meg hvis det skulle være ett eller annet..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Du kan ta akkurat så lang ferie som du vil, barnehagen får jo inn pengene sine uansett de for betale må du jo... Si fra om bruddet, det er veldig greit å vite for oss som jobber der. Ikke av nysgjerrighet, men rent praktisk. Barnet kan jo forandre seg plutselig å da er det greit å vite hva det går gjennom, i forhold til informasjon fra barnehagen - skal begge ha eller bare en eller hvordan vil dere ha det og som du sier i forhold til kontaktpersoner..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Det at du ønsker at barnet skal ha ekstra ferie kan de ikke si noe til, det er noe du bestemmer selv. Det er ikke obligatorisk å møte opp i barnehagen sånn som det er på skolen. Du må selvfølgelig betale som normalt. Barnehagen har i utgangspunktet ikke noe med at dere går fra hverandre, men jeg hadde valgt å fortelle det hvis jeg var deg. Rett og slett fordi da vet de at det har skjedd noe spesielt som barnet kanskje kan få en reaksjon på.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Ok, tusen takk for svar. Vet naturligvis at jeg må betale like mye selv om vi tar en lengre ferie.. Tenkte kanskje det blir godt for oss begge to å tilbringe masse tid sammen. Barnet er bare 16 mnd, så hvilken reaksjon hun får er ikke godt å si, er jo såpass liten enda.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 frøkna her var omtrent på samme alder som din når vi gikk fra hverandre og hun fikk reaksjoner. De små skjønner mye mer enn vi tror - husk på det. Så å fortelle til barnehagen er en fordel.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Hvilke reaksjoner fikk hun da? Hvis du vil svare. Vil jo skåne hennes mest mulig, men "heldigvis" er hun ikke i alderen der hun spør etter pappa. Men hun er helt klart glad i han Skal såklart fortelle bhg om det.. Ville vel vært rart om det plutselig bare var meg som hentet, leverte og pappa'n hennes ikke var der mer og jeg ikke hadde sagt ifra.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 Vi har jo henne like mye så er ikke slik at den ene ikke ble så veldig mye mer deltakende. Derimot ble det mer tid med pappa enn tidligere på en måte. Hun ble vanskeligere å levere i barnehagen i perioder og særlig når hun visste/skjønte at det var bytte av plass å være. Har forsåvidt gått greit, men hun er i en litt spesiell situasjon siden hun går i samme barnehage som jeg jobber og det bare er en dør i mellom så har nok gjort sitt det og. Nå har det gått et år og hun er vant til å ha det slik så det går stort sett bra. Hun skjønner at nå skal hun dit og nå dit. Vi snakker mye om det på forhånd så hun er hele veien forberedt og slik har vi gjort det hele veien selv om hun ikke var stor. Noen ganger har hun slått seg helt vrang når pappaen henter i barnehagen, men det er nok også noe med at hun vet jeg er der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå