Gå til innhold

Treg mage anyone?? Hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei! Fra å være skikkelig regelmessig hva angår dobesøk, så har jeg nå fått veeeldig treg mage!!! Kan gå flere dager uten et skikkelig dobesøk og magen er haaaard... :-( Noen som har eller har hatt det slik? Tips og råd? Idag har jeg kjøpt meg druer og svisker!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svisker pleier å gjøre susen, bare husk å drikke masse vann, ellers kan det få motsatt effekt. Jeg foretrekker svisker fremfor biola, synes biola blir så kvalmt å drikke i lengden.. :) Det er ikke mange sviskene som skal til, for min del holder det med 2-3 stykker annenhver dag.

Skrevet

Jeg går fullstendig i stå hvis jeg ikke får en skje linfrø i frokostblandingen hver morgen og en liten sviske... Drikker kanskje 2 liter vann ila dagen og da, uten vann kan du spise hva som helst og fremdeles være forstoppet!

Skrevet

Svisker, lakris og kaffe funker fint for meg :) Men også masse vann som mange nevner. Tror det er veldig viktig. Lykke til videre :)

Skrevet

Jordmor sa til meg at jeg kunne bruke laktulose.

Jeg ble bare bedre av meg selv så har ikke prøvd det ut.

Skrevet

Svisker og vann hjelper nok foreløpig :-) Men laktulose, får man kjøpt dette reseptfritt? Har liksom aldri trengt det før....

Skrevet

trening, godt kosthold og masse vann hjelper :)

Skrevet

Jeg bruker laktulose, og det funker kjempe bra;D for første gang på over fire mnd kan jeg gå litt mer normalt på do, og slippe reale smerter for å ikke ha klart å gå på do;D

Skrevet

Jeg trener 2-3 gang pr. uke, spiser sundt og drikker masse vann(klarer nemlig ikke brus for tiden). Men nei, det er ikke nok! Så her blir det nok svisker og kanskje jeg tester laktulose også etterhvert :-)

Skrevet

to knekkebrød, en kiwi, og en yoghurt om dagen :) Og masse vann:)

Skrevet

Sviske yoghurt og biola med blåbær :-) HVER dag :-D

Skrevet

-laktulose er reseptfritt og kan brukes av gravide.

-svisker (sviskekompott)

-fiber

++++++ vann

for meg funker 1 glass drikke biola på fastende mage bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...