Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Hva er fordeler og ulemper med begge deleneÅ Å hva lønner seg i forhold til hva som er billigst og mest lønnsomt! Hvorfor er det så mange som har leilighet å ikke enebolig?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 FORDELER: Hus: - Man eier og kan gjøre så og si som man selv vil. - Hage og parkering som er privat. Leilighet: Lite vedlikehold. Lite/ikke noe hagearbeid. Borettslag: Slipper kanskje kommunale utgifter og andre store uforutsette ting. Da husleien går til slike ting. Lettere å holde styr på økonomien når det er faste utgifter. ULEMPER: Hus: Kan dukke opp store uforutsette utfifter, som lekkasjer/bytte tak/ råte/skader og ting som må betales av egen lomme. Man bør ha en ganske høy bufferkonto her. Mye jobb. Utvendig vedlikehold og hagearbeid. Leilighet: Man må tilpasse seg andre mennesker og ta mer hensyn. Ofte har man ikke hage, kanskje ikke uteplass id et hele tatt? Balkong har ofte begrenset med sol.
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Jeg kan tenke meg at hus kanskje er billigere per kvadratmeter, men det skal godt gjøres å finne "billige" hus i Oslo for eksempel, så da er det snakk om prioriteringer og hva man ønsker å bruke penger på. Vi bor i leilighet fordi vi trives med å ha et lettstelt hjem og vil bruke penger på andre ting enn bare bolig. Ellers er jeg helt enig med det hun ovenfor sier om hus vs leilighet
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Hus er vel gjerne dyrere enn leiligheter på samme størrelse. I hvert fall i byer der det er færre hus i forhold til leiligheter og mange som ønsker seg eneboliger, sånn at prisene presses opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå