my&E *mistet vår datter* Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Slappet helt av på påskeferie, og trodde ikke spiren skulle sitte. Tenkte rett og slett ikke like mye på det, for vi reiste en tur til London. Etter 2 uker uteble uka mi, og jeg var visst gravid. Så beste tipset mitt er å prøve å koble helt ut at man prøver, og når man minst prøver så sitter den oftest, for da er kroppen mest avslappet.
Tottifar Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Har hele tiden tatt det fulstending med ro i forhold til å bli gravid. Det hadde jeg hørt var lurt og sånn ble det også. Men kanskje litt for rolig, det er jo en fordel å kanskje sjekke når man er mest fruktbar etc. Dette fant jeg ut på nettet. Tenkte at nå får vi sette inn støtet litt mer og hadde da sex hver dag i hele perioden som strekker seg over en uke. SÅ da satt den gitt.
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 vi hadde en pause mnd før jeg skulle starte på ny dose med pergo, å da satt den uten at vi gjorde no spess for at det skulle skje. er vel noe med dette og ikke tenke for mye på det, hehe.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 nei, var jo påske, men vet ikke helt om det var akkurat da det klaffet
mammasgull Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Hos meg ble et befrukta egg planta oppi livmoren, via IVF, så det er ingen sengekos som har grunn til at denne spiren sitter En snill lege i Porsgrunn skal vel ha æren for det
Vinterbarn og høstbarn? Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 Jeg og hadde skrudd tankene over på noe helt annet...hadde egentlig en plan med meg selv at det ikke passet i disse sommer månedene, og skulle ikke prøve på alvor før i august! Hadde sex to ganger den mns da spira satt, og det var helt uten neon plan og tenking på eggløsning osv....var faktisk en kjapp en som gjorde utslaget syns jeg fikk så tidlig spotting en uke før mens, men det kom aldri mer enn at jeg brukte en mini tampong, og jeg hadde ikke de h****** menssmertene så da ante jeg spirer i mosen
Minafårsøsterellerbror Skrevet 18. mai 2010 #8 Skrevet 18. mai 2010 Spiren satt på andre prøveperiode når vi prøvde ordentlig. Hadde sex annen hver dag i 10 dager fordi jeg har hatt syklus som har variert fra 27-30 dager og har bommet på eggløsning de gangene vi har prøvd halvhjertet. Hadde også sex på den dagen jeg trodde at jeg hadde eggløsning.
En Prins + Prinsesse Skrevet 19. mai 2010 #9 Skrevet 19. mai 2010 Tok eggløsningstest, å hadde sex mange ganger den perioden det viste at jeg hadde det... å da satt den på første forsøk!! tenkte mye på graviditet, så det var ikke noe avslapning i den grunn!!
Vårbarnet med to små Skrevet 19. mai 2010 #10 Skrevet 19. mai 2010 Jeg hadde nettopp kjøpt fertilitetsmonitor. Vi tenkte like mye på å bli gravid, og hadde kun sex da fertilitetsmonitoren sa at jeg hadde oppadstigende fertilitet. Men ettersom jeg har vært veldig plaget av uvi i noen år så gikk jeg rett på do etter sex... Vi hadde prøvd i ni måneder, og da uten at jeg gikk på do etterpå, men sov med det i meg (æsj, i know). Den ene måneden med å fly på do med EN gang klaffet det
to til tre Skrevet 19. mai 2010 #11 Skrevet 19. mai 2010 Vi hadde bestemt oss for å prøve, tilfeldigvis var den datoen vi hadde satt (1.mai) også da eggløsningen var. Trodde aldri i verden at det skulle klaffe på første forsøk! Men det gjorde det positiv test i dag!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 19. mai 2010 #13 Skrevet 19. mai 2010 På besøk fra 2.Tri Den mnd jeg ble gravid, gikk jeg på 30 days fordi jeg trodde jeg ikke kom til å bli gravid på noen mnd.. Men det gikk første mnd uten p-piller gitt Og jeg har prøvd 1,5 år tidligere uten hell
A-spire2011 Skrevet 20. mai 2010 #14 Skrevet 20. mai 2010 Vi hadde sex..merkelig nok:P prøvde å ikke tenke så mye på at vi håpet en spire skulle sitte..slappa av og levde som valig:)
shewolf Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #15 Skrevet 20. mai 2010 Ser ut som at det største cluet er å ta det med ro med andre ord. PS. Jeg forstår at man må ha sex for å bli gravid, haha Men er ikke alle som får det til så lett, så da kan det være tips som hjelper kroppen litt
*ulvemor* Skrevet 21. mai 2010 #16 Skrevet 21. mai 2010 vi skulle slutte med p-pillene i god tid vi. hadde hørt at det kunna ta mange mnd fra man sluttet på pilen og til man ble gravid, så derfor sluttet vi med den sånn at det skulle gå noen mnd, og så skulle vi bli gravide. men jeg rakk ikke en gang å få en eneste mens jeg, før den satt Var sikkert alt for avslappa til det jeg da hehe...
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 21. mai 2010 #17 Skrevet 21. mai 2010 Hei. Som de fleste andre her inne så tok vi det litt med ro. Vil helst ha vårbarn, eller ihvertfall ikke desemberbarn..Kjipt å alltid være minst i klassen. Men så ble det termin 19 desember gitt. Er selvfølgelig kjempelykkelig for at vi fikk det til igjen etter en MA, ei lita tulle og en SA de siste 2,5 årene. Så mitt råd er prøv å slappe av, fokuser på noe annet, så kommer det som regel av seg selv. Lykke til.
*ulvemor* Skrevet 21. mai 2010 #18 Skrevet 21. mai 2010 litt utenom tema her.. men hva betyr ma og sa?
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 21. mai 2010 #19 Skrevet 21. mai 2010 MA betyr Missed abortion, altså fosteret dør men kommer ikke ut av seg selv. Sa er spontanabort..
Flutili Skrevet 21. mai 2010 #20 Skrevet 21. mai 2010 Hadde prøvd i 10 mnd, og var kommet til mars/april mnd, vi skulle ta det litt med ro, for å unngå termin i desember, men jeg endte opp med termin i desember likevel, 27 des. Så ble gravid den mnd, det egentlig ikke var så farlig om jeg ikke ble gravid liksom. Men er jo selvsagt kjempeglad likevel....blir temmellig lei når det aldri klaffer. Hadde også 2 dager før positiv test fått en tlf fra legesenteret, de hadde fått svar på sædanalysen:få og svake sædceller. Men likevel så klaffet det...
yeah:) Skrevet 21. mai 2010 #21 Skrevet 21. mai 2010 Ja, det må jo virkelig ha noe å si dette med å ikke "prøve" så iherdig, og tenke så fryktelig mye. Men leve som normalt, og tenke på andre ting også. For jeg også,som de fleste andre her, ble gravid da vi ikke tenke så mye på. Han drog på sjøen flere dager før EL, så da tenkte vi at d var ikke så mye vits i å tenke på at d ble noen baby den måneden...men joda,d ble d jammen meg!:)
Gjest Skrevet 21. mai 2010 #22 Skrevet 21. mai 2010 Har endometriose, så vi strevde i ett år før jeg ble operert. Fikk fjernet en eggstokk og eggleder som var totalt ødelagt. Og det virker som det var den som var hinderet for oss, for vi ble gravide i første pp etterpå
Gjest Skrevet 22. mai 2010 #23 Skrevet 22. mai 2010 P-pillene hadde jeg sluttet på for lenge siden, så brukte bare annen prevansjon. Hadde planlagt å prøve å bli gravid fra månenden etter ettersom den daværende måneden kunne føre til julebaby og at vi var midt i oppussing, vi trengte noen dager denne mnd til maling osv... men der og da så lot vi likevel være å bruke prevansjon, ingen av oss som sa noe mer om det, ingen av oss regnet vel med at det skulle klaffe så fort uansett, men vips så var jeg gravid med positiv test i hånda ca to uker senere:)
jj25 Skrevet 22. mai 2010 #24 Skrevet 22. mai 2010 Startet første runde med dobbel pergokur og spiren satt på første forsøk Hadde mindre forventninger enn før ettersom at prøvetiden har vært lang.-Har en tro på at man blir gravid når man minst venter det
<3<3November Prinsesse<3<3 Skrevet 22. mai 2010 #25 Skrevet 22. mai 2010 Vi sluttt med p-pillene 7 måneder på forhånd, også fant vi ut at vi fikk brylupsreise til Thailand (i bryllupsgave), og da sluttet vi og prøve for hadde ikke lyst til å være gravid på bryllupsreisen. Vi dro til Thailand og den satt første natta...nå er snart 2 trimester her.....11+3 nå.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå