Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har vi prøvd å lage baby i halvannet år snart, men uten resultat. Det begynner å bli veldig tungt nå, og i tillegg ser det ut som ALLE venner og bekjente nettopp har fått eller skal ha.....

Jeg har nettopp vært hos gynekolog (ventet på timen i tre mndr). Hun tok UL av meg og kunne se at jeg IKKE har PCO. Jeg har hatt veldig uregelmessige sykluser helt siden jeg sluttet på P-pillene. Hun kunne også se at jeg kom til å få eggløsning 20. mai. Vi skulle begynne med "ekstrainnsats" annenhver dag fra 16 - 20 mai.

Fordi jeg er nysgjerrig av natur begynte jeg å teste etter EL den 16, og fikk positiv test da og i går (den 17). MEN i dag har jeg begynt å blø og har litt menssmerter. Det er ikke ordentlig blod, men mer brunrosa slim.

Er det noen som har opplevd dette eller vet hvorfor det skjer? Gynekologen virket så sikker i sin sak på at jeg skulle få EL den 20.....

Kan det være noen homoner "på villstrå"? Skikkelig kjipt å få mensen nå når jeg hadde fått opp forventningene :-(

Lurer på en ting til også...... Jeg har jo aldri vært hos gynekolog før (jeg var på spesialistsenteret i Pilestredet park, Oslo). Gynekologen tok en del prøver, også skulle jeg ta noen flere blodprøver en uke etter EL og mannen skulle ta sædprøve.

Jeg fikk ikke så mange svar egentlig, og vi sliter skikkelig med å bli gravid, så jeg stusser på hvorfor jeg ikke fikk noen ny time? Er det vanlig? Får jeg ikke noen ny time om prøvene er OK? Eller pleier de å ta kontakt uansett når svarene på prøvene har kommet? Må man vente like lenge på neste time som på første (3 mndr er fryktelig lenge å vente, da tror jeg at det blir privat gyn neste gang)

Er veldig takknemmelig hvis jeg får noen svar fra dere:-)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kan dessverre ikke svare deg på alt, men håper det hjelper litt likevel..

Hvis du fikk positiv el-test 16.(teststrek sterkere enn kontrollstrek), hadde du sannsynligvis el 17.eller 18.mai. Gynekologer kan nok bomme med et par dager de også :-) Men det vil i allefall si at mensen ikke kommer helt enda! Hvis jeg husker riktig er det mest vanlig å få mensen ca 10-16 dager etter el?

Hva som er vanlig praksis i forhold til timer og informasjon om prøvesvar er sikkert forskjellig fra sted til sted. Hvis dere ikke har hørt noe 14 dager etter at begge har tatt alle prøver som skal tas, ville jeg ringt og spurt om resultatet, og samtidig spurt om veien videre. Er du veldig utålmodig går det selvfølgelig an å ringe med en gang, men det kan hende at de planlegger ting ut fra prøvesvarene. Men er du heldig får du kanskje avtalt en time med en gang, så du slipper å havne så langt bak i køen.

Lykke til i allefall!

Tusen takk for svar:-) Det var nok ikke mensen som kom, nei. Det ble ikke noe mer enn spotting noen dager.

Det som er litt rart er at jeg fortsatt har positive EL tester...Har hatt positive EL tester i 8 dager nå! Da vet jeg ikke når den har vært/er, men føler på meg at den kanskje har vært. Hadde vondt nederst i magen for noen dager siden. Har i hvertfall gjort mange forsøk på å lage baby siste uka:-)

Hmmmm, jeg tror jeg har en ekte tullekropp!!!

Noen andre som har hatt positive tester så lenge? De er knallpositive også, teststreken sterkere enn kontrollstreken, og har testet med to forskjellige tester, så det er nok ikke noe galt med selve testen. Bare noe galt med tullekroppen min...

Etter den 10ende positive EL testen forrige uke, tok jeg faktisk en graviditetstest. Forventet negativ for jeg skulle jo ha EL, men det var ett eller annet som kjentes litt annerledes ut nedi der. Jeg spotta litt samme dagen også, og det pleier jeg aldri å gjøre utenom mens...

Testen var POSITIV! Jeg fikk helt sjokk, veldig uventa, også etter ett og et halvt år med ingen positive resultat.

Tror kanskje jeg egentlig skulle hatt mensen da blødde litt første gangen...

Klarer ikke glede meg over det ennå. Jeg ringte gynekologen som ble veldig overrasket over at jeg var gravid. Jeg hadde visst veldig tynne slimhinner i livmoren da jeg var der. Det var derfor hun trodde jeg skulle ha EL om 10 dager, og ikke mensen.

Blødningene/spottingen var jo heller ikke så positivt. Kunne være de tynne slimhinnene gjorde at egget ikke ville feste seg ordentlig eller at det ikke er nok næring til fosteret. Hun mente jeg var ca 5 uker på vei etter forrige mensdato...

Skal inn til UL for å se om det er liv laga den 11. juni. Tiden snneeeegler seg avgårde. Er grusomt nervøs hver gang jeg er på do, livredd for å blø litt igjen.

Testene var i alle fall sterkt positive, den digitale kom i løpet av ett minutt og på CB kom streken opp med en gang (sterk den også). Får håpe det er ett godt tegn.

Håper virkelig den klorer seg fast, har ønska meg dette så lenge! Får bite tenna sammen og holde ut til UL. Vi har i alle fall klart å bli gravid, og det må jo være positivt uansett. Da er det vel håp selv om dette kanskje ikke går så bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...