Villa Perlesukker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Skrev ett innlegg for noen uker siden om min søndagsmiddag tomatsuppen og husker å ha lest at det faktisk blir beskrevet som "dårlig middag". Når barna ellers spiser hjemmelaget grovt brød, 2 frukt om dagen og sunt pålegg så kan da pølse og tomatsuppe til middag noen ganger i uka ikke være ille eller hva?
petite fleur Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Har ikke lest det forrige innlegget, men vi har av og til tomatsuppe til middag (dog aldri på en søndag, er ikke søndagsmiddag i mine øyne). Vi har pølsebiter og hardkokt egg oppi suppa, og hvitløksbaguetter til. Nam :-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Herlighet, var det noen som hang seg opp i det også? Hender vi og har supper, selvom mannen ikke er så gira på det. Jeg orker ikke alltid tung middag, så jeg regner ikke med ungene gjør det heller
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Noen ganger i uka høres for mye ut for en hvilken som helst rett, mens av og til går greit med hvilken som helst rett. Synes jeg.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 Hvis man har fisk noen ganger i uka, er det for mye det da? I forksjellige varianter, that is!
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Jeg kunne ikke hatt tomatsuppe til søndagsmiddag, men det er fordi jeg ikke er no' særlig fan av tomatsuppe. ;-) Som frøkna her i huset sier; så er det vel samma det, vel, hva en spiser til middag hvilken dag! Det hender vi har pølse og lompe til middag på søndag, vi... Eller steik. Eller kjøttkaker. Eller noe helt annet. :-)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 fisk er ikke en rett. tomatsuppe med pølsebiter er en rett.
lille sprelle Skrevet 18. mai 2010 #9 Skrevet 18. mai 2010 Vi er lite nøye med hva vi har til middag i fht hvilke ukedag det er. Og ja - tomatsuppe kan godt være et alternativ, men da med makaroni oppi og brød ved siden av. Fisk bør man spise 3 ganger i uka, men man behøver jo ikke å spise samme type fisk hver gang!
tullla Skrevet 18. mai 2010 #10 Skrevet 18. mai 2010 Her elsker ungene tomatsuppe og vi har stort sett tomatsuppe eng gang hver uke. Nå på søndag hadde vi tomatsuppe med kjøttboller. Skjønner ikke hva som er galt med det? Det er verdens sunneste middag på null komma niks! Vår tomatsuppe inneholder; løk, hvitløk, timian, avokado, olivenolje og selvfølgelig masse tomater. Med et egg eller andre proteinkilder i suppa så kan jeg ikke skjønne at det går an å si at det ikke er skikkelig mat. Som oftest så har vi minst et suppemåltid til i uka også, og føler oss sunne og friske.
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #11 Skrevet 18. mai 2010 It was me! Du spør og får svar....pølse og tomatsuppe (og jeg antar du snakker no-food-Toro) noen ganger i uka? JO det er faktisk ille. Du lærer ungene dine at det er greit med dårlig mat - ofte.
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #12 Skrevet 18. mai 2010 ...tviler på at de andre snakker om en god hjemmelagd tomatsuppe, det er dessverre ikke så mange som lager det selv. Folk smeller sammen en ferdigpakke med feks brownies og sier at de har bakt selv.... Skikkelig tomatsuppe er jo godsaker.
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #13 Skrevet 18. mai 2010 Å ha torosuppe en dag i uka (kanskje til og med ulike sorter så man har brokkoli en tirsdag, tomat neste tirsdag, asparges den tredje osv) er helt ok i mine øyne. Å servere posesuppe flere ganger i uka, hver uke og attpåtil samme sorten suppe synes jeg høres alt for mye ut av en type relativt usunn rett. På samme måte som jeg ikke ville sett på det som ok å spise burger på McDonalds flere ganger i uken. Greit at ungene spiser godt ellers, men middagen er et veldig viktig måltid, og bør være noe mer variert enn som så. Hva med å lage opp mengder med hjemmelagede supper som kan fryses? Da er det jo bare å ta opp en sunn suppe med smak etter ønske de dagene det kniper på tiden.
Lea Laus Skrevet 18. mai 2010 #14 Skrevet 18. mai 2010 Denne tomatsuppa syns jeg er veldig god. Sammen med hjemmelagde grove brødsticks. Lag en grov pinnebrøddeig, fres hvitløk, chili, soltørkede tomater og ha i deigen før du putter de i ovnen.. mmm... Ha også i hva du vil i suppa. (Ost, egg, kjøttboller, pølser osv osv ) http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=1428
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #15 Skrevet 18. mai 2010 Og så tror jeg ikke folk er klar over at det kan gå grisekjapt å lage ei god suppe.
Lea Laus Skrevet 18. mai 2010 #16 Skrevet 18. mai 2010 Nei jeg vet, det tar jo ofte mindre tid enn å lage en frossenpizza
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå