Gå til innhold

Ønsker Duo-vogn - Hvilken velger jeg??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis hun ønsker en lett vogn er ikke Emmaljunga edge å anbefale, den er en av de tyngste. Dog stødig, romslig og veldig fin. :)

Det finnes utroooolig mange ulike duo-vogner å velge mellom. Det er så mange ulike behov som dekkes av ulike vogner, så jeg anbefaler deg å tenke gjennom hvilke behov du setter høyt?

- LETT (Brio Go, Bugaboo Cameleon, TFK, Easywalker, ++++)

- Romslig bag (Simo Duo/kombi, Emmaljunga edge, +++)

- Liten sammenlagt (Brio Go, Bugaboo Cameleon, TFK, Easywalker, ++++)

- 4 hjul (Brio Go, Bugaboo, Emmalunga City Cross, Emmaljunga Edge, Simo, Teutonia Mistral/Prestige ++++)

- Svingbare forhjul (Brio Go og Bugaboo har to svingbare forhjul, Teutonia Spirit s3, TFK, Easywalker, Urban Jungle +++ har ett svingbart forhjul)

- Vendbar sittedel, slik at barnet kan sitte vendt mot deg (Brio Go, Bugaboo, Simo, Emmaljunga, Teutonia +++)

Det finnes utallige andre behov man kan tenke seg... Og det finnes utallige vogner å velge mellom.

Selv er jeg veldig glad i Brio Go og Simo kombi. :)

jeg har samme kriterier som deg og har kjøpt Bugaboo Cameleon. Særlig fornøyd med Paul Frank-tilbehøret du kan kjøpe til (kalesje, fotpose mv.) Ganske så stilig, synes jeg og definitivt ikke traust og kjedelig.

Vogna er nett og lett, tror den bare er 8-9 kg (til sammenligning er denletteste Emmaljungaen, City Cross, 11 kg) og ikke minst så har jeg stort sett av meg selv forstått hvordan den fungerer. Instruksjonsboka er tykk men det er fordi den kommer på 5 språk eller noe sånt ;)

Baggen er også stor - en av de største har jeg fått meg fortalt, så det er god plass til poser mv. om vinteren.

Alle fire hjul er svingbare og forhjulene kan låses. Du får også kjøpt vinterhjul om det blir aktuelt. Jeg har også hørt at reisebaggen går som håndbagasje på fly og at baggen er så solid at Bugaboo dekker skaden hvis den blir ødelagt når den sendes med fly - DET kan jeg på ingen måte stå inne for da jeg ikke ennå har kjøpt reisebag eller har undersøkt dette. Men reisebaggen er i alle fall liten.

Uansett bør du prøvekjøre en del vogner i butikken før du bestemmer deg - det er ikke sikkert det som passer for meg paser for deg :)

Lykke til!

Jeg har akkurat kjøpt Hoco travel light, og er veldig fornøyd.

Den er liten og nett, selvom både bag og sittedel er romslig. Den tar minimal plass sammenlagt, og som sportsvogn legges den sammen i en del. Veldig stødig, og den har ikke sjans til å velte selv med tung stelleveske på styret. Vognen er veldig lett, ca 10 kg, og man får veldig mye vogn for pengene.

Hoco var for meg et ukjent merke (men har skjønt nå at det er ganske kjent likevel), men jeg er veldig glad jeg turte å satse på denne vognen selvom jeg ikke kjenner noen andre som har den.

Og det er ikke en tjukk lefse av en håndbok, alt med vognen var veldig enkelt og jeg trengte nesten ikke bruksanvisning for å sette den sammen.

Ellers er det jo mange velkjente vogner som er nevnt over her:

- Bugaboo cameleon

- Brio Go

jeg har brio happy duo vogn og er mega fornøyd. Firehjul og kjempegod å kjøre- både i marka og snø +++ bagen er litt mindre enn hos simo til sammenligning. Vogna veier nesten ingenting og er kjempelett å legge sammen og ta med seg. Er så fornøyd at jeg driver å leiter etter sportsvogn delen til denne vogna- har ikke lyst til å bytte til noe annet Som duovogn har den jo bare en rygg som man setter opp til sitting.Jeg hadde ikke sett disse vognene så mye før jeg kjøpte selv, men nå ser jeg de over alt! Må jo være noe når alle kjøper de;) Har sett de i pris fra 5-7500,- alt ettersom tilbud og type butikk.

Annonse

kanskje du har litt flere kriterier?

3 eller 4 hjul kanskje.

vil nok anbefale bugaboo cameleon.

men en annen jeg har likt veldig godt er emmaljunga city jet.

den fungerer like godt på tur, som på shopping fordi den har to store, doble svingbare hjul forran. liker også sittedelen veldig godt, og det gjør småen og.

men den er desverre gått ut av produksjon, så da må du se etter en brukt en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...