Gå til innhold

2 helt ulike svangerskap (så langt)!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist gang var jeg nesten ikke kvalm, hadde ingen bekkenproblemer, bekymret meg konstant og fikk brun stripe på magen.

Resultat: GUTT

Denne gangen hadde jeg ekstrem sv.kvalme de tre første mnd, humørsvigninger de luxe, bekkenløsning fra uke 17 og INGEN brun stripe på magen.

Betyr dette at jeg får jente kanskje? Noen med erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEi=) sist gang var jeg kjempe kvalm nesten hele svangerskapet, mye brekkninger og brun stripe på magen tidlig.Mage langt nede(guttemage).Resultat GUTT

Denne gangen ikke kvalm fin form, bare ganske trøtt. Ingen brun stripe på magen. Magen høyeren oppe og bredere enn forrige gang. resultat: JENTE=)

Tror egentlig ikke det har noen sammenheng med guttemage vs jente mage og hjrteslag som er høere med jente vs gutt, Men stemmer på meg da.....

Spennede å se hva du får=)

Skrevet

Titter inn fra 1.trimester er selv 10 uker på vei med nr.3 :) Har en av hver fra før og hadde to vidt forskjellige svangerskap.

Med nr.1 - litt kvalm (sammenlagt ca 1 uke + 2x oppkast), ekstremt trøtt, fysen på appelsiner, solo og litt salt, plaget med soppinfeksjoner og bekkenproblemer, brun stripe på magen + vektøkning (ca 22 kg sammenlagt) samt litt vann i kroppen - fikk GUTT :)

Med nr.2 - masse kviser (uren hud) og bad-hairdays, veldig kvalm fra uke 7-uke 14, fysen på krydret mat, kjøtt, tyrkis pepper og cola (pepsi max), ingen bekkenproblemer, men litt vondter i ryggen, lite vektøkning, ikke ødem i kroppen og ingen stripe på magen - fikk JENTE :)

Hva mageform angår hadde jeg typisk jentemage med gutten og omvendt med jenta ;)

Dette svangerskapet er litt blandet - minner om første og andre svangerskap så er spent på hva som gjemmer seg i magen ;)

Masse lykke til med ultralyd og resten av svangerskapet! Flytter straks inn her ;)

Skrevet

Jeg er nå i uke 21 og mitt svangerskap er til nå helt ulikt det forrige!!

Men på ul for noen uker siden fikk jeg bekrefte at det er ei jente denne gangen også:)

Skrevet

Hei:)

Henger meg på ulike svangerskap og kjønn her. Første gang: Småkvalm i begynnelsen, men ikke noe voldsomme greier. Dilla på sure ting, fra sursild (godteri) til grønne epler. Liten vektøkning (9 kilo totalt, men mesteparten vann), "tutemage", mørk strek raskt. Dog, alvorlig svangerskapsforgiftning på slutten. Kjønn? GUTT.

Denne gang: Ekstremt kvalm og dårlig de første tre/fire mnd, rask vektøkning (er i uke 24, opp 8 kilo foreløpig). Et umenneskelig godtesug tross kvalme (vedvarer ennå), ingen stripe på magen. Vekten har fordelt seg mye på hofter, pupper og mage, og folk mener jeg ser "fruktbar" og "feminin" ut .. Jaha ja:) Og for ikke å snakke om kvisene ... Det hadde jeg ikke noe av sist, nå ser jeg ut som en fjortis. Kjønn? JENTE.

Lykke til:)

Skrevet

Heisann!

I mitt tilfelle så har to totalt forskjellige svangerskap, fortsatt hatt samme kjønn, så her har det hvertfal ikke hatt noe å si!:)

1. svangerskap: Spydde hver dag de tre første mnd, toppform resten av svangerskapet bortsett fra mye migrene og kynnere som resulterte i vannavgang i uke 34. Ingen bekkenplager, eller vondter overhodet. Hadde enorm matlyst, spiste mye godis og fisk! Gikk opp 2,5 kg alt i alt, så hadde BARE magen som stakk rett ut som en ball. Fikk noe større bryster og lakk melk fra uke 17.

Hjertelyden hans lå på 156 slag stort sett hver gang.

Kjønn: GUTT

2. svangerskap: Spydde flere ganger daglig,samtidig som jeg var ekstremt kvalm og sengeliggende frem til jeg var 20 uker på vei.

Formen svinger veldig fra dag til dag (er nå 27+0) sliter veldig med bekkenet og låsninger i hofta. Mye smerter i isjasnervene. Mye kynnere, men som reguleres av mineraltilskudd magnesium.

Ingen hodepine, stor vektoppgang (13,5kg til nå!) vekta er godt fordelt på lår og rumpe, armer å alt som er + stoore bryster med råmelk. Magen er stor over hele å har lagt seg godt rundt hele meg egentlig (haha)

Hjertelyden har liggi på 140 til nå.

Kjønn? GUTT

Skrevet

Hmmm..ser av svarene her at mange har helt forskjellige svskap. Da får jeg vel legge teorien min om jente litt til side, og heller satse på at UL på fredag gir oss svaret :) Lykke til jenter!

Skrevet

Hihi masse lykke til på fredag da!! Blir spennende!! :D Du får oppdatere!

Skrevet

Jeg har også 2 helt ulike sv.skap.

Forrige gang med gutten min hadde jeg ikke noe kvalme eller annet som sa meg at jeg var gravid, bortsett fra en liten "guttemage". Ingen ryggplager el annet.

Nå lå jeg i 5 uker med ekstrem kvalme i over 5 uker og spydde til alle døgnets tider. Morgenkvalmen er der fortsatt. Jeg er i dag 17+6. Jeg er full av hormoner og har slitt litt med korsrygg og hofter allerede... Ordinær ul om 6 dager. Blir veldig spennende!!

Jeg var på ul i uke 15+5 og da mente hun at dette var en jente, men vanskelig å se pga stillingen til bebisen..

Skrevet

2 ulike her også..

Nr 1. ingen kvalme, ingen plager hele svangerskapet. Hadde typisk "guttemage" ---JENTE---

Nr 2. er 19 uker nå. Kvalm fra uke 6 (og er det enda), uren hud, trøtt og sliten hele dagen. ---GUTT----

Skrevet

Svangerskap 1: Kvalme og oppkast de fem første månedene og den siste. Ingen bekkenløsning, Lavt blodtrykk og ingen overskudd. Ingen stripe. GUTT.

Svangerskap 2: Ingen kvalme, flott blodtrykk, Ingen bekkenløsning, masse overskudd, full jobb og litt til hele svangerskapet. Ingen stripe. GUTT

Svangerskap nå: Lavt blodtrykk, Kvalme i to uker, lite overskudd, bekkenløsning siden uke 13, Ingen stripe... Venter jente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...