Gå til innhold

Pumping med manuell pumpe-vanskelig..Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har fått arvet ei manuell pumpe og skulle prøve å pumpe litt her en dag..men det var ikke enkelt.. Først hadde jeg store problemer med å få vakuum. Og når jeg klarte å få det til slutt kom det ikke noe melk ut uansett. Jeg hadde melk i brystene, for da jeg håndpumpet fikk jeg ut en del, men det tar jo laaang tid. Noen drevne pumpere som har noen tips? Kan elektrisk pumpe fungere når manuell ikke gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pumper raskt med korte tak i beg for å få vakuum, så pump passelig tempo, og stopp lit opp etter ti-tolv tak, sånn som babyen gjør, vent litt så kanskje kommer utdrivningsrefleksen, jeg regner med det var den som ikke satte i gang?

Synes det er vanskelig selv, men når jeg først får melka til å komme så går det ganske radig. Dessuten "stopper" det opp etter en stund, og da må man få igang utdrivningsrefleksen igjen... PheW!

Lykke til, håper dette kanskje hjalp litt?! :D

Skrevet

Takk for tips:) Må vel manne meg opp og prøve igjen.. Mistet bare litt motet etter første gangen. Det virket nemlig ikke som det var noe feil med utdrivningsrefleksen da håndpumping gikk greit (men tregt). Får vel gi det en sjanse til ;)

Skrevet

Jeg fikk d ikke til å måtte skaffe meg eletrisk...å melken strømmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...