Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Fikk i dag en merkelig telefon fra en av bankens kunderådgivere, vedkommende spurte om vi hadde betalingsproblemer siden vi forrige periode var 10 dager på etterskudd med og betale inn på huslånet, synes ikke det er så lenge heller og det er første ganga for vårt tilfelle:( Grunnen er at vi har hatt en større biloperasjon som måtte utføres, ellers hadde ikke mannen i huset kommet seg på jobb. Kunderådgiveren virket også veldig usikker da han ringte meg, spurte flere ganger hva mitt navn var, men ba meg ikke oppgi fødsels og personnummer som jeg vil påstå er ganske normalt når han ringer og lurer på slike ting. Vurderer faktisk og klage direkte til banken på tonen til kundebehandleren siden han spurte om vi hadde betalingsproblemer, eller er dette en slags ny form for service fra banken sin side??
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 De har vel begynt å bli nervøse for at folk skal få betalingsproblemer når rentene øker. Ønsker å være føre var og sikre seg mot tap ved f.eks. å tilby lengre avdragstid.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 jobber i bank selv, helt vanlig. Det er jo faktisk banken sine penger! Dessuten, - vær glad han ringte, ellers hadde dere fått purring på lånet deres. Står lånet med restanse i over 3dager, får dere betalingsannmerkning i banken. Så det har dere nok fått. Får dere purring, så er sjansen mindre for at banken vil låne dere penger ved en senere anledning. I så tilfelle, vil det være med en høyere risiko, og dermed høyere utlånsrente.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Mulig du jobber i bank, men jeg hadde en skikkelig flause for noen år siden! Mannen min skiftet jobb og fikk plutselig lønn senere i mnd, noe som medførte at lånet vårt aldri ble trukket på rett dato (flere enn 3 dager senere) fordi det ikke var penger på den kontoen... Det gikk noen mnd før jeg oppdaget det og da ringte jeg selvfølgeilig, nærmere småhysterisk og forklaret situasjonen. Han som tok tlf da i DNBNor begynte bare å le og sa at det var helt i orden og at han skulle ordne med annen trekkdato i mnd heretter. Så, DNBNor ringte ikke meg! Og jeg fikk heller ikke noen betalingsanmerkninger så vidt meg bekjent - aldri hatt problemer med de siden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå