Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine største folikler målte idag 19-20 mm og skal da sette eggløsningssprøyten ikveld. Men så nevne legen at noen store folikler kan slippe taket og folikkelen er derfor tomt ved uttak. Noen som har vært borti denne folikkelstørrelsen hvor det har gått bra?

Litt bekymret her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

har vært borti nesten det samme. Dvs de sa ikke noe om at de største folliklene slipper, men dersom man har flere follikler i ulik størrelse er de ofte på forskjellig modningsstadium, og da "velger man ut" de man har mest tro på. F.eks. har man kanskje to (for) store, fire-fem som har lik størrelse og et par mindre. Da satser man ofte på de fire-fem, for at de skal ha perfekt modning. Da vil de store være litt overmodne og de små litt undermodne.

Tror det er ganske normalt at ikke alle folliklene har samme størrelse og vokser helt likt. Det har de bestandig gjort hos meg, og det verste som kan skje er at ikke de(n) største og minste folliklen er modne, men resten vil være det og det er uansett de man satser på...

Så ingen grunn til bekymring :)

Skrevet

Tusen takk, sitron!! I mitt tilfelle sier min lege i norge at han ville satse på at de små vokser seg frem og la de største overmodnes, og klinikken i danmark som jeg skal til vil satse på de to store....Uff, altså når klinikkene ikke er enige da blir jeg jo såå usikker. Uff, nå er jeg jo bare shitnervøs for at jeg ender opp med ingenting..altfor nervepirrende og DET før befruktningen som pleier å være flaskehalsen min...

Skrevet

Det skjønner jeg er nervepirrende ja!

Rart det ikke er klinikken i Danmark som har siste ordet, det er vel de som er ekspertene?

Uansett lykke til, vi satser på at befruktningen går kjempebra denne gangen.

Skrevet

Joda, vi satser på de 2 store som klinikken i Danmark har bestemt. Men jeg er livredd for at de eggene skal slippe før tiden, for da har jeg jo ingen i fornuftig størrelse. Tørr nesten ikke hoppe en gang i fall de skal ramle ut ;o)

Skrevet

Hehehe de faller ikke ut. Sist var mine største på 19-21 eller noe sånt da jeg satte eggløsningssprøyta, og de var da fortsatt intakte da jeg hadde uttaket (mao ikke tomme).

Du har vel sikkert satt orgalutran fram til du skal sette eggløsningssprøyten, for å hindre nettopp at de slipper taket?

Så 'no worries', millamolly :)

Skrevet

Tuuusen takk igjen, Sitron!! Jada, jeg har pøsa på med Orgalutran. Da satser jeg på at mine holder seg litt til :) Utrolig hva man skal gå og bekymre seg for altså. Hehe. Ikke rart man får grå hår allerede. Tjihihi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...