Gå til innhold

Oppdatering ang. gutten min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi dro til fastlegen i dag da han spydde en del i går og i natt også. Han mente han var dehydrert, og han er veldig slapp, så han sendte oss rett på Barneklinikken for innleggelse og intravenøst.

Vi kom opp dit og ble møtt av en sur kjerring, som om det ikke var nok fra før:-/ Satt og ventet i to timer for så å få beskjed om at han ikke var syk nok til å bli lagt inn. Vet ikke helt om jeg syns det var bra eller dumt med tanke på formen hans. Han er slapp, sutrete, har vondt og spyr opp alt. Han får vann hvert femte minutt, men alt kommer opp igjen.

Stakkars gullet mitt:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

farris elper bedre enn vann. kan fint blandes med litt eplejuice.

God bedring til gutten din!

Skrevet

Uff sender deg en stor klem :)

Skrevet

Vi har prøvd å gi ham farris og eplejuice, men han liker ikke brus eller kullsyre, så det er helt umulig å få det i ham. De prøvde på barneklinikken også men han spruter det ut igjen.

Han har fått litt eplejuice blandet med vann nå. Er litt skeptisk siden den er utvannet men han drikker ihvertfall.

Skrevet

Du kan riste ut kullsuren, eller bare la den stå åpen slik at den blir "dau". det er saltene i farrisen og ikke kullsyren som er viktig.

Skrevet

Da gutten min var syk og ikke hadde fått i seg mat og nesten ingen væske på 3 dager, fikk vi beskjed om å lage ei blanding av sukker, salt, og vann. Kunne godt ha i litt saft for smaken sin skyld. Tror vi skulle gi ca 15 ml hvert 15 min. Husker ikke blandingsforholdene, men vi fikk oppskriften fra barneklinikken på ullevål. Det hjalp hvertfall sønnen min.

Skrevet

Ført vil jeg bare si, at du bør klage direkte til fastlegen, dersom han mente at gutten burde bli innlagt, synes det er direkte uforsvarlig at de overprøver fastlegen sin vurdering, evnt så be om og snakke med en barnelege.

God bedring!

Skrevet

Uff, stakkars liten!! Men på apoteket har de noe som heter GEM, en blanding av salter og diverse som er veldig bra å gi når de er dehydrerte. Det er pulver du blander ut i vann og gir. Smaker litt søtt, så det er ikke vanskelig å gi heller.

Håper han blir bedre!!!

Skrevet

Stakkars L og stakkars deg :-(

De er utrolig kjipe der nede på Barneklinikken! Ikke gi deg hvis magefølelsen sier at han er for syk.

Skrevet

Stakkars liten! Så slitomt både for han og dere.

Gi han Gatorade sportsdrikk. Det er en fin blanding av det han trenger nå.

Skrevet

3 søte små: Jeg sa på Barneklinikken at fastlegen mente han burde legges inn. Vi var ikke lenge hos han før han sa: "Vi legger ham inn, han trenger væske intravenøst." Da jeg sa det på Barneklinikken fikk jeg grei beskjed om at det ikke var opp til fastlegen å vurdere...! Vi fikk også beskjed om at "hvis alle med omgangssyke skulle bli lagt inn, ville det ikke vært plass til noen andre som virkelig var syke!" Jaja tenkte jeg, for sønnen min er jo i strålende form:-(

Til dere andre: Tusen takk for gode tips. Skal se om jeg får tak i Gatorade eller sånn Gem. Han er så slapp og sliten her han ligger, jeg får helt vondt av ham. Han er tynn av natur også, og nå syns jeg ikke det noen ting igjen av ham.

Skrevet

huff da, at han skulle bli saa syk da.

Hadde ikke noelt med aa dra tilbake til barneklinikken hvis du foeler at han trenger hjelp.

Et annet tips er vannis , hvis han orker det. Og gi han kun en skje vann om gangen.

God bedring !

Skrevet

Huff, stakkar liten:( Her har ungene diarè på 7de dagen. Yngste får Gem, men 7åringen nekter å drikke det. Fikk tips om å gi henne te med noen skjeer salt og sukker istedet. Det går ned på høykant:) Prøv det om han liker te. God bedring!

Skrevet

Får helt tårer i øynene her..syns så synd på deg og gutten din:/

OG ja...jeg er vanvittig følrsom:P

Skrevet

Tusen takk for mange svar, så søte dere er:-) Mange gode tips også, skal prøve med litt forskjellig:-)

Han spiste bittelitt spaghetti i sted, er nok sulten stakkar, men det kom jo selvsagt rett opp igjen. Han har drukket en god del vann, så jeg håper jo at han vil bli bedre snart. Men jeg får helt vondt av ham. Lille godgutten min, jeg kjenner han nesten ikke igjen. Stemmen er helt annerledes, og han ynker seg sånn:-(

Får se an hvordan han er i natt, hvis det ikke blir bedre drar vi nedover.

Takk igjen alle sammen.

Skrevet

Hei. Hvis du kjenner på deg at vurderingen som ble gjort var feil, så foreslår jeg at dere kjører ned igjen og ber om å få en annen leges vurdering. Det mener jeg dere skal ha krav på.

Lykke til! Og god bedring til gutten din!

Skrevet

Du må bare overhøre de sure damene, og presse deg frem ;)

Du kjenner han best, og vet når han er virkelig syk.

Skrevet

tingeling: Jeg syns jo det var utrolig merkelig, for jeg spurte om det var noe negativt ved å gi ham intravenøst, og fikk da til svar at det var jo så mye stress med innleggelse...! Så spurte jeg om det kunne være farlig å være sånn som han var nå, og fikk da beskjed om at det kunne være kjempefarlig å bli dehydrert. Ehhh javel, og hvorfor kunne han ikke få intravenøst da???!

Rare folk, kjenner jeg ble kraftig irritert, spesielt siden han spydde blod på vei nedover, og da vi kom med en hylgrinende unge i skranken, satt det tre damer der og de så ikke opp på oss en gang! Jeg sa "hallo, kan vi få litt hjelp her, vi har en sønn som har spydd blod" Da fikk jeg beskjed om å roe meg ned og at sønnen min sikkert var så syk fordi jeg stresset sånn....GRRRRRR!

Blir nok enda en søvnløs natt. Han virker litt bedre nå men jeg tar ingen sjanser, så om han blir bare bittelitt verre drar vi rett ned.

Skrevet

Neste gang dere drar nedover og om vakthavende lege sier det samme; at de ikke vil legge ham inn da han ikke er syk nok, så KREVER dere at den samme legen gir dere det SKRIFTLIG, akkurat det han sier/har sagt.

Tenker da pipa får en annen lyd :o)

Skrevet

Takk for tips Mem@, det skal jeg huske på:-)

Gjest Nabaat
Skrevet

Skjønner at dette var kjipt.. Men, en unge på dag 1 av sannsynlig noro-virus er ikke noe man legger inn for - han er sannsynligvis ikke dehydrert og barneavdelingen må prioritere.. Minstejenta mi hadde ikke spist på 3 dager og hadde tørre bleier - ble sendt på barneklinikken her på ahus og ble sendt hjem igjen - hun hadde tårer og da spilte det ingen trille at hun var dårlig.. Barn tåler mer enn man tror.. Du virker såpass oppegående at du kan nummeret til både legevakt og 113 om han blir direkte ille.. :-) Lykke til..

Skrevet

Jeg kan heldigvis de numrene:-) Jeg skjønner jo at de må prioritere, men det er ikke alltid like lett å tenke rasjonelt når man er redd for det mest dyrebare man har:-)

Gjest Nabaat
Skrevet

I know! Ble dritsur da vi ikke fikk bli over natten med næring da jenta mi var så dårlig.. Og hun er ingen stor jente, 8mnd, prematur og 6kilo liksom..;-) Men som han sa.. fastleger og legevakt må henvise videre for det er det de kan - men på barneavdelingen må de prioritere "Og dette har vi sett mange ganger".. går nok bra med gutten din - mine hadde det her sist uke, var sikker på at de skulle stryke med alle tre.. Eldstejenta mi spiste ikke noe på 5 dager.. Huff.. Fælt med omgangssyke :-(

Skrevet

Det er vel ikkje dag ein heller, det har vel pågått i tre dagar, om eg huskar rett? Det er lenge å gå i tre dagar utan å ta til seg verken vått eller tørt!

Eg hadde nok kontakta lege igjen. Om du bur i Bergensområdet, hadde eg muligens tatt ungen med på barnelegevakten på barneklinikken i kveld. Om du ikkje bur her, så fins det kanskje tilsvarande alternativ der du bur? Viss ikkje så kanskje ta ein telefon til vanleg legevakt berre for å få nokon andre sitt synspunkt. Når du har fått to SÅ vidt forskjellige vurderingar er det vanskeleg å slå seg til ro...

God bedring, håpar det snart går over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...