mamma06_endelig-liten-spire<3 Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Begynner å bli ganske fortvilt nå. Hadde problemer med amming forrige gang pga førstemann ble født for tidlig. Hadde store forventinger til ammingen denne gangen og det har gått strålende fra første dag, helt til et par dager siden... Fra hun var født har hun spist hver 3.time noen ganger hver 2.time om dagen, på natta kan hun sove alt fra 3 til 5 timer før hun våkner å vil ha mat igjen. Men nå for et par dager siden så vi lhun bare ha pupp hele tiden når hun er våken. Har prøvd smokk, vann, kos, bleieskift osv, men det er kun pupp hun vil ha. Hun spiser tomt på begge brystene og det virker som hun ikke blir mett likevel. Det går kanskje 30 min før hun vi lha mer, og blir bare sutrete når hun oppdager at det ikke kommer noe når jeg legger henne til. Har vært nødt å gi henne tillegg et par ganger for at hun skal bli skikkelig mett. Selv om jeg har lagt henne ofte til brystet så ser det ikke ut som at produksjonen øker (har holdt på i 2-3dager nå).. I tillegg har jeg hatt omgangsyken i noen dager og ikke klart å spise stort, men har drukket MYE vann og jus o.l. Noen som vet om det kan være sammenheng med produksjonen og at jeg ikke har klart å spise noe særlig? Noen som har noen gode råd om hva jeg kan spise? Er ikke blitt frisk enda, bare feberfri... :/
mamma og my Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Jeg tenker det handler om at du er syk,ja. Det er vanskelig å få opp produksjonen samtidig som du er redusert fysisk. Samtidig kan det hende at hun har en økeperiode- veldig vanlig når de er rundt to uker. Jeg har erfaring med at det tar gjerne mer enn et par dager å få opp produksjonen. Så dette betyr ikke at du kommer til å miste melka og at alt kommer til å skjære seg, altså! Det kan hende at hun tar mer enn du tror. Vil råde deg til å sjekke vekta hennes på helsestasjonen for å se om hun får det hun trenger, og sørge for at du får slappe skikkelig av mens du blir frisk. Jeg har hørt at sjokoladekake kan hjelpe på melkeproduksjonen, så det går jo an å prøve...
Overraskelsen Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Har du vært på denne siden? Her får man svar på det meste ang amming. http://www.ammehjelpen.no/ Ellers: sjekk hva som kommer ut i den andre enden. Har hun våte bleier, betyr jo det at hun spiser noe. Kontrollveiing på HS er også betryggende. God bedring!
Elina Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Økedager tengte jeg og. Hva med at du lar henne tøm det ene brystet, så legger du henne til det andre og la henne ligge og kose seg på "tomt" bryst. Ettermelka er jo ekstra fet og metter mer. Kanskje hun blir mer fornøyd da? Økedagene vil gå over når produksjonen din går opp. Jeg drakk ammete, alkoholfri øll og drakk mye vann i økedagene. Jeg syntes det hjalp mye. Om det er noe du er i tvil om, så kan du også bare ringe barsel eller ammehjelpen. Så du den DVDen på sykehuset? Bryst er best? Om du ikke har gjort det kan du jo dra innom å se den og samtidig snakke med dem der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå