Bompi:) Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Titter inn fra BiM. Jeg har fått time til igangsettingssamtale på fredag. Hvordan er din erfaring fra denne? Hvor lenge etter blir en ev satt igang?
ღMadame_mim ღ Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Ble satt igang 14 dager over termin med modningspiller på sykehuset telemark. Fikk første pille tirsdag morgen og deretter hver 6 time, untatt på natten da fikk jeg ingen. Først på torsdag formiddag scoret jeg så høyt på den skalaen deres at de kunne ta vannet. etter det gikk ting fort og greit og jenta var ute 20.27. Selve fødselen var en drømmefødsel på 5 timer og kun 1 time var veldig vond. hadde kun lystgass og drypp. Min erfaring er at det er helt ok å bli satt igang, men jeg synes den tiden før noe som helst skjedde var fryktelig. Være helt frisk og rask og være innlagt på sykehuset er ikke gøy!
Mommy♥Leon09 Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Jeg ble igangsatt 14 dager før termin pga stort barn. Onsdag fikk jeg ballongkateter, og ble sendt hjem, på kvelden datt dette ut. Var på sykehus dagen etter og dette hadde ingen effekt. Ble lagt inn på sykehus på fredag, fikk da 2 modningspiller med 6 timers mellom rom den dagen. Hadde da litt små rier den natten. Lørdags morgen (ca 12.00) hadde jeg stor nok åpning til at de kunne ta vannet mitt. Ble da lagt inn på føderom med rie fremkallende drypp. Da økte riene og fikk mer regelmessige og sterkere rier. Fikk da akupunktur mot smertene. Når åpningen ble stor nok fikk jeg epidural, noe jeg syntes var deilig da riene begynte å bli litt intense. I 23.30 tiden begynte pressriene og lille gutt var ute på en time. Jeg følte også at det var en drømmefødsel, hadde vel et par timer med veldig vonde rier. Jeg hadde ingen tegn til at fødsel var i gang, ikke en cm åpning, så det tok ganske lang tid for meg. Men jeg syntes at det var kjempe greit å bli satt igang:D Lykke til, det skal nok gå kjempe bra;)
Mommy♥Leon09 Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Jeg ble forresten satt igang 2 dager etter samtale:D
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 jeg ble satt igang en dag over termin, etter flere uker med falske rier. det var nesten ikke fostervann igjen imagen heller.ble satt rett på drypp fødselen tok 4 timer jeg hadde påforhånd avtalt at jeg skulle ha epidural når fødselen var igang. så da kunne de få tatt de blodprøvene som må til før de setter en epidural hadde egentli ikke så vondt før de satte den heller men har ikke noe behov for å finne urkvinnen jeg lå å slappet av å leste blader å prata i telefonen å venta på snuppa. er vel hva man kaller en drømmefødsel. kan virkelig anbefale epidural har hatt det med alle mine
Ccathrine Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Ble satt i gang på sykehuset i Ålesund 13 dager over termin. Kom inn på 12dag ble skjekket og fikk beskjed om at de tok kontakt hvis de fikk ledig fødestue iløpet av dagen, hvis ikke skulle jeg komme tilbake neste dag. Vi kom tilbake neste dag. Fikk tildelt fødestue, første modningspille ble satt kl 09.30. Vannet tok de kl 22.00, kl 03.31 var gutten ute med haste keisersnitt pga dårlig fosterlyd. Hadde jeg vært deg ville jeg satt meg på bakbena å nektet å gå 14dager over termin. Eneste svaret vi fikk på hvorfor fosterlyden sank var at slik er det bare av og til med disse overtidsbarna. Nå har jeg fått beskjed om at neste gang vil de sette meg igang på termin hvis jeg ønsker det, slik at jeg slipper å gå igjenom et haste keisersnitt en gang til.
abella Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 Fødte på Ullevål. Hadde samtale 11 dager etter termin. Alt så bra ut, men fikk tilbud om å bli satt igang umiddelbart. Det var jeg ikke mentalt forberedt på, så valgte å vente til 14 dager over termin (fikk følelsen av at jeg bestemte dette også selv, mange steder får du bestemme ganske mye selv) Fikk første modningstablett kl 11, først rie kl 15 og ungen var ute kl 20. Ingen smertestillende og kun en bitteliten innvendig rift. Drømmefødsel! Jeg gikk forøvrig rett på sterke rier, hoppet over de svake innledende riene som er en del av en naturlig fødsel. Skulle ønske jeg hadde visst det på forhånd! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå