Gå til innhold

Hvor mye sover deres 7-8 mnd gamle babyer dag og natt? Trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sover babyen din bedre om natta hvis h*n har sovet mye på dagen?

Gutten vår er snart 8 mnd, sover ca 1 time på formiddag og 1 - 1 1/2 time på ettermiddag.. Burde jeg legge han en gang i mellom disse to lurene? Pleier å legge han i 8 tiden på kvelden. Kanskje prøve å legge han tidligere?

Han er nemlig MYE våken på kveldene. Sovner greit, men etter en time våkner han og er kjempe overtrøtt - og finner ikke roen. Han har nettopp blitt lagt på eget rom - ender ofte opp i vår seng i løpet av natten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er 8 mnd. Han sover 1-2 timer på formiddagen,står opp og er våken i 2 timer. Så sover han i 2 timer til. Han legger seg kl.7 på kvelden og sover helt til 7 neste dag.

Du kan jo prøve å legge han litt tidligere på kvelden..

Det værste er jo hvis de blir overtrøtt,da blir det vanskelig å finne roen.

Sover de mye på dagen,sover de bedre på natten. Det er ihvertfall min erfaring:)

Skrevet

Ikke ta opp babyen om kvelden etter han er lagt. Jeg tok henne opp en periode da hun våknet etter en time, og da var det fullt kjør noen timer til. Slet meg ut og fikk aldri fri.

Hs sa at jeg skulle bare gå inn å gi smukk og prøve å forlate rommet igjen. Trøste litt i senga om barnet gråt. Gjentas til det blir stille;)

Det tok 2-3 kvelder, og nå sover barnet fra halv 8 om kvelden til 7 om morgenen og våkner ikke etter en time slik det gjorde før.

Skrevet

Vår er 7,5 mnd. Han legger selv ca 1930 og sover som regel til mellom 5 og 6.30 om morgenen. Den siste uka har det vært nærmere 6.30, veldig deilig for oss! Det hender vi er oppe og gir smokk i løpet av natta, men han roer seg som regel innen 10 min. Vi tar han ikke opp.

Om dagen sover han som regel alltid 4 timer totalt, slik at total søvn i løpet av et døgn er på 14-15 timer. Vi lar han sove så mye han vil, men vekker han senest 17.15 om han tar en "sen-lur". Han har hatt noen dager i det siste hvor han har sovet opptil seks timer totalt på dagtid, uten at det har gjort noen stor forskjell på natten.

Skrevet

Vesla på 8 mnd legger seg halv 8-8 tia, og sover til 5-6 tia. Får da flaske og sover videre til 8-9.

Legger seg igjen rundt 11 og sover ca 1.5 time.

Sover en siste gang rundt halv 4 i en times tid.

Det tipset med å ikke løfte opp har jeg hørt og. Men skjønner det er lett å ta han inn til seg på natta når man selv er trøtt. Gjorde det samme med storebror.

Du kan jo eventuelt ta en madrass inn på rommet hans og legge deg der etter han har våknet første gang på natta (for noen dager), og se om det hjelper.

Skrevet

Mini er 7.5 mnd. Sover 2 ganger pr dag. Tilsammen ca 3 timer. Han legger seg ca 18.30, står opp ca 06.00. Får flaske ca 23 og 03. Og smokk et par ganger mellom der ;(

Gir melk på natt siden han ikke vil ha på dagtid, og ikke så flink til å drikke ellers, men bør vel kutte snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...