Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Hvordan i all verden skal jeg tolke dette som mor? Lyver barna om volden eller hva? Nå er barna under 8 år alle sammen kan det være slik at kjærligheten til far er større enn frykten? Kan noen kloke gi meg et svar her?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Barn er lojale og vil gjerne at alle skal være venner. Synes det er langt verre å forstå at en del damer stadig vender tilbake til menn som mishandler dem.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Jeg har selv blitt slått og det som verre er av foreldrene mine. Likevel var min største frykt som barn å miste mamma og pappa! Barna dine lyver nok ikke, de bare savner pappa. Kanskje dere kan få til samvær for barna under tilsyn?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Hva med å ringe et krisesenter for råd og veiledning?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 Krisesenteret har ikke råd å komme med. HI Men tilsyn kan heller ikke skje da bv ikke har ressurser sier dem. Sukk
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Dere får nok ikke dekket tilsyn av det offentlige. Men har dere noen i familien som kan være "tilsynsfører"? For eksempel at du leverer barna hos fars foreldre, og at de har oppsyn og ansvar for barna, men at far er der sammen med dem? Det samme kan dere gjøre med et annet familiemedlem, eller venn / venninne... Hvis du er på talefot med far og greit kan oppholde deg i samme rom kan du jo også be ham komme hjem til dere for å være sammen med barna, eller bli med barna på besøk til ham:)
Dunder Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 Det er veldig vanlig. De fleste barn savner foreldrene sine når de ikke får treffe dem, uansett om de er gode foreldre eller ikke. Det kan jo ha vært mye positivt med far også? Han kan godt ha vist dem omsorg og kjærlighet i tillegg til å ha slått dem (kommer litt an på alvorlighetsgraden av volden). Det er jo en av grunnene til at det ofte blir gjennomført samvær under tilsyn med foreldre som enten har slått eller forgrepet seg på barna sine (selv barn som har vært utsatt for incest savner foreldrene sine). Det er viktig at du aksepterer at barna savner far. Du kan trøste dem å si at du vet hvordan det kjennes å savne noen. Dersom det ikke er aktuelt med samvær, så kan du gjerne si det til dem. At pga. det pappa har gjort får de ikke være der.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #8 Skrevet 18. mai 2010 Ingen her kan gi deg noe sikkert svar på dette. Det å "bli slått" kan jo være aldt fra et klaps over fingrene i et ubetenkt øyeblikk til daglig vold med sykhusinnleggelser ol som følge. Det jeg i hvertfal har tenkt på er at det å bli slått ikke nødvendigvis trenger være så grusomt for barnet. Jeg forsvarer det ikke, men smertene trenger ikke være værre enn de ungene har når vi grer håret deres. Da er det jo ikke vanskelig å forstå at barna kan være glade i faren likevel. De har jo sikkert gode opplevelser med ham også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå