Gå til innhold

Ekstra gjest til 17. mai feiring

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var det 17. mai. Jeg hadde invitert fammilien til oss på grilling og leker. Rett før gjesten skulle komme fikk jegen telefon fra broren min om at jeg måtte forvente at det kom en til. Han hadde overhørt en mor si til sin sønn at gutten kunne gå til oss og leke siden min nevø skulle til oss. Jeg kjenner ikke denne gutten, men han går på skolen med min nevø.

Ikke noe spørsmål til oss om det passet eller om vi hadde mat nok eller noe annet.

Gutten dukket opp. Spiste, lekt osv. Etteret par timerså vi aten mann dukket opp, så vidt jeg vet faren, Han hentt gutten som da varute i hagen, men stakk ikke hode inn og sa hei ellerpå andre måter gav beskjed om at de dro. Dette kan da ikke være vanlig?

Guttene er foresten 9.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel vanlig at du som mor kunne sagt at det desverre ikke passet med besøk når gutten kom? Siden han kom gående, så bor han vel ikke så langt unna?

uansett 17 mai eller ikke - her flyr ungene og ringer på hos hverandre for å leke. dersom det ikke passer, vi har gjester osv så sender jeg de hjem igjen:) Ser ikke helt problemet med det!

Her fløy også ungene mellom husene i går ettermiddag, lekte i ulike gaer, i gata osv. Aller de voksner her i området klarer selv å si ifra hvis det ikke passer med besøk.

Hvis broren din mente det ikke passet, hvorfor sa ikke han da fra når han hørte moren si dette? det var vel hans barn denne gutten først og fremst kom for å leke med da siden dere ikke kjenner han?

Skrevet

Hadde muligens vært greit på en hverdag, da hadde jeg nok ikke reagert. Men på 17. mai hørtes dette veldig spesielt ut.

Skrevet

...men om det ikke passet kunne dere da bare sagt det når denne gutten kom? Evt bedt han komme tilbake litt senere, etter at dere hadde spist?

Må jo forøvrig ha vært topp for din nevø å ha noen å leke med på en slik dag!

Skrevet

Vi bor ikke langt fra festplassen. Resten av fammilien tok bilen hjem (elleret annet sted, hvor vet ikke jeg) etter feiring der, mens sønnen ble igjen og gikk til oss. Ble hentet i bil senere. Broren min ble ikke spurt og synes hele greia var pinlig. Han viste jo ikkesikkert om moren hadde spurt meg, men regnet av erfaring ikke med det.

Skrevet

Her springer ungene mellom hverandre, 17. mai eller ei :)

Vi grillet hos naboen, og der dukket det opp hele 3 ekstra barn..en som ville leke med min sønn og 2 som kom på besøk til nabogutten.

Alle fikk brus, pølser, is, kake. Uten at noen av oss voksne reagerte på det, bare koslig for ungene som hadde masse venner å spille fotball og ha gjemmeleken med :)

Skrevet

Nevøen min hadde flere jevnaldrende barn å leke med, fettere, kusiner og tremenninger. Vi kunne heller ikke sende gutten bort da han bor for langt unna. Jeg kunnesikkert funnet ut hva an het til etternavn og oppsporet et telefonnummer så jeg kunne fått noen til å hente ham, men synes baresettingen var sær.

Gutten erforesten grei. Lager ikke trøbbel eller noe, så sån sett var det ikke noe styr å haham på besøk, men jeg liker å vite hvem jeg haret vist ansvar for.

Skrevet

Det mest spesielle er jo at de sender ungen til fremmede mennesker som de faktisk ikke har snakket med en gang. Hvem gjør det liksom? Mat, plass osv er jo kun praktiske ting som egentlig ikke er et problem. Jeg synes det er ganske spesielt og kan ikke sammenlignes med at nabobarn løper mellom husene.

Skrevet

Enig i det!

Leste ikke hele tråden får jeg svarte..kom litt mer info der som gjør at jeg er helt enig med HI at det var merkelig...

Skrevet

Ja, det synes jeg var veldig spesielt å gjøre. Hva om det hadde skjedd noe med denne gutten, og dere hadde ingen telefonnumre å ringe osv? Også bare ta for gitt at han kan komme på en slik festdag? Mye rare folk.

Skrevet

ja,da er jeg enig i at det er ganske så snodig:)

Men synes det kanskje var litt rart at broren din ikke sa noe da. Gutten må jo fulgt med borer din til dere siden han ikke kjenner dere (og dermed ikke kunne vite hvor du bodde?)

kan vel hende at nevøen din og denne gutten har snakket sammen og at nevøen din "iviterte" han med for å leke? Gutten kan så sånn sett ha spurt sin mor om han fikk lov til det og moren har svart at det var greit?

vet iallefall at mine unger gjerne gjør avtaler med sine jevnaldrene og inviterer de med hjem.

Skrevet

De vet jo hvem broren min er, og han vet sikkert etternavnet også, men de kunne jo i det minste sakt hei og "nå tar jeg med meg X hjem", da kom og hentet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...