Gå til innhold

Dere kreative sjeler, trenger hjelp her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skrive en jobbsøknad og trenger hjelp til utseende. Hun jeg skal søke jobb hos ønsker en kreativ søknad som viser hvem jeg er, gjerne en håndskrevet søknad(uaktuelt da skriften min er styggere enn styggest!!), med farger og innspill som gjør at jeg skiller meg ut....hmm....

Tenkte å skrive med litt fancy skrift på pcn da. I tillegg til at jeg printer ut på et farget ark, er kanskje ikke så fancy, men er redd for å overdrive også..

Så til spørsmålet. Hvilken farge/farger på papir skal jeg velge? Bør jeg ha et ark med en farge på, for så å lime det arket med selve skriften på det fargede arket? Skal jeg prøve å dekorere litt på konvolutten jeg skal levere søknaden i? Er takknemelig for generelle tips og råd :):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken jobb skal du søke på?

Skrevet

Deltidsstilling på en interiørbutikk. Syns dama hadde ønsker i hytt og gevær med tanke på utforming, utseende osv av søknaden, særlig med tanke på at det "bare" er en deltidsstilling. Men skriver nå som jeg er så får det være opp til henne om hun vil ansette eller ikke.

Skrevet

Hei, hei.

Det første jeg kom på er å lage en side som scrapbooking, hvor du fyller i relevant informasjon, men også får vist frem din kreative side. Vet ikke om hun kan være interessert å se litt om dine fritidsinteresser og familie også. Kanskje kjøpe et ark som er litt større enn a4, slik at du får god plass. Går jo ann å kjøpe inn dine favoritt interiørblader og klippe ut bilder av det du synes er fint >Gøy er det jo også..

Skrevet

dyyytt! Ingen som har tips??

Skrevet

Du har jo fått et godt tips over her da:-)

Skrevet

Skriv en "normal" søknad, velg fonter som ser ut som håndskrift og skriv ut på moteriktig ark kjøpt på nærmeste mekka for de scrappegale.

Skrevet

Gjør det enkelt som hun over her sier, men velg ekslusivt papir, kanskje med transparent skilleark, og kanskje konvolutt med farge på.

Søknaden skal vel først og fremst være ryddig og oversiktlig?

Og så kan du i steden for å stifte sammen sidene sy med maskin (husk å bruke ny, tynn nål), slå i en malje eller knyte sammen med en fin møbelsnor e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...