Gå til innhold

Spørmål ang. utredning og ventetid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... og litt sutring.

Hei!

Da er vi henvist til utredning på Haukeland. Noen som aner hva som kan forventes ? Hvor lang ventetid er det vanlig at det er før en slipper til? Hvor lenge varer en utredning, og hva den innebærer?

Skummelt og godt på samme tid. Nok et steg i rett retning, men samtidig er det tungt å gå å bære på en hemmelighet om at noe kan være galt og at det kanskje aldri blir vår tur.

Er 25 år og kollegaer og venner spør om når vi skal ha barn, og jeg svarer "nei, det blir ikke helt enda". Og inni meg skrikes det "Dere skulle bare vist, vi prøver for harde livet!"

Nok et tantebesøk kom på selveste 17.mai, så nå er jeg sliten og lei!

All ære til dere som holder ut og holder på humøret samtidig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vi hadde første legebesøk hos fastlegen i begynnelsen av januar. Har til nå tatt blodprøver, celleprøver, og GU. Mannen har levert sæd prøve. Vi har fått time i slutten av juni på st.olav. Så syntes det var litt lang ventetid.

Vet hvordan du har det i forhold til spørsmål fra andre ja, er mange som spør og "maser" på oss også. Og alle rundt omkring blir jo gravide bare de ser på hverandre.. Men blir vår tur snart oså familiepå3? !! :) Krysser fingrene!

Klem

Skrevet

Hei.

Når vi vart henvist til Haukeland fekk vi brev om at forventa ventetid til forsamtalen var tre måneder, og det var omtrent så lang tid det tok..

Etter utredninga gjekk det fort fram til første forsøk.Vart sett opp til forsøk mens vi var der. Forsamtale i august, uttak/innsett oktober.

Under utredninga vart det tatt ul, div blodprøver (hiv, hepatitt), mannen må levere sædprøve og vi fekk mykje informasjon om kva ivf innebærer og kva vi kunne forvente oss. Eg har gode erfaringar frå Haukeland, og ifølge gynekologen som henviste oss er dei ledande i landet innen ivf behandling.

Masse lykke til!

Skrevet

Sjølve utredninga er gjort på ein times tid. Pluss blodprøver.

Skrevet

Tusen takk for svar begge to:)

Da gleder jeg meg til å få brev i postkassen, med oppgitt ventetid! Håper den er rekordlav!!!

Er godt å vite at en har en dato, selv om det blir et par måneder frem i tid. Har tatt celleprøver, GU og hormonprøver hos lege. Min kjære skal levere sædprøve om to uker. Til og med ventetid på det.

Ha en strålende dag!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...