Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Noen som har noen gode tips til å få babyen ta smokk? Han er 2 mnder gammel, og vil heller bruke meg som smokk! Og det går jo ikke i lengden.. Han tar den noen ganger og andre ganger blir han helt hysterisk når jeg prøver å gi den til han. Hadde vært så greit om han hadde roet seg med smokken med engang. Noen gode forslag?
Ccathrine Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Har egentli ingen gode råd. Babyen min er 10dager gammel og vi bruker brystskjold når vi ammer, så når han er mett slipper han litt taket og ligger å koser seg. Virker som han syns brystskjolde og smokken er ganske like. En annen ting jeg har merket de siste dagene er at han later som han er sulten, bare for å få ha kontakt med meg å ikke alle andre.
Elina Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Hvilke type smokk er det? Kan være lurt å prøve et annet merke. Her tar jenta mi kun MAM sine:) Så om du ikke har prøvd å bytte merke, gjør det. Kan være lurt å gi han den rett etter han har spist, når kan ligger kun å koser:)
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2010 Jeg har prøve alle! Har prøvd Avent,MAM, Nuk og Tommas.. Finnes det flere? Idag kjøpte jeg t.o.m større smokk til han i Nuk og Tommas.. Han tar Nuk smokken,så virker som han liker den best,men tar den bare om kvelden da han ligger i senga si og skal sove,men vil veldig gjerne ha han til å ta den på dag tid og. Skal prøve det med å gi han smokken rett etter mat,se om det funker
Tøffe Tøflus Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 Skulle ønske jeg visste! Har ei jente på 4 mnd, og her i huset er det bare mammasmokken som funker. Men vi øver og øver og øver og øver..
alenemed1. ♥ Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 uff er ikke greit å føle seg som en smokk.. hadde det slik med tulla mi frem til ho var 4 mnd også. hun nektet plent å ta smokk, kjøpte inn alle typer men ho bare brakk seg.. ga opp hele greie til slutt men så ved ett lite under så fant hun en smokk for ca en mnd siden og siden har den sitti i truten på ho, ho er nå 9 mnd.. alt en kan trøste seg med er at det går over. tulla mi tok til slutt en tommie tippie smokk da forresten
nurket* Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 Hadde akkurat samme problemet her, endte med at jeg kjøpte den "gammeldagse", runde smokken, og den tok hun. De har den i 2 pk på Apotek 1.
nina har ei lita jente Skrevet 19. mai 2010 #8 Skrevet 19. mai 2010 Jenta mi ville heller ikke ta smokk, men når vi begynte med flaske, sjønte hun også smokken. Men hun nå vill hun ikke ha pupp, å bare flaske, så det er vel kansje ikke å anbefale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå