Gå til innhold

Mensen som ikke kommer, jeg er IKKE gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt regelmessig menstruasjon siden jeg fødte for tre år siden. Bruker ikke hormonell prevensjon. Bruker kondom.

Skulle hatt mensnen for 7 dager siden.

Er super plaget med pms om dagen, menssmerter, hissig, sur, deppa oppblåst mage og pupper, kviser osv.

Akkurat som om pms perioden ha hengt seg opp. Dette må ta slutt altså, kan jo ikke leve som en tikkende pms bombe resten av mine fruktbare år.

Er ikke stressa eller undervektig så hvorfor kommer ikke denne, nå faktisk etterlengtede blødningen.

Ingen sprukket gummi, så gravid er jeg ikke. Kan det være noe alvorlig eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cyste på eggstokk? (ufarlig)

Kan ikke gi noe svar jeg, altså:) men det kan være mange forskjellige grunner. Ville ikke automatisk tenkt at det var noe farlig, men kan jo være greit å få det sjekka hos lege.

Skrevet

Jeg hadde faktisk tatt en graviditetstest. For det er som regel den største grunnen til at mensen ikke kommer. Husk all prevansjon kan glippe :)

Og hvis han har tatt noen støt i deg før dere har satt på kondomen så kan det hende det har kommet noen dråper.

Er du ikke gravid så ta deg en tur til legen å få sjekket ut diverse ting. Kan være så utrolig masse, en venninne av meg kom i tidlig overgangsalder og da mistet hun mensen, hun var bare 27 da.

Skrevet

Det kan være hull i kondomer selv om man ikke merker det. Og som hun over sier- hvis han i det hele tatt har vært i 'nærheten' uten gummi på, er det alltid en liten sjanse for at du kan ha blitt gravid.

Så det første jeg ville gjort var å ta en graviditetstest.

Skrevet

Takk for svar dere.

99.9 % sikker på at jeg ikke er gravid, men kan jo ta en test.

Overgangsalder nå..hjeeeelp jeg er jo bare 30.

Skrevet

Som sagt så er det utrolig mye som kan gjøre at mensen uteblir. Det blir litt dumt å sitte her å gjette seg til hva det kan være. Det vil bare gjøre deg enda mer urolig. Så lege er nok det beste for deg å snakke med. Han kommer nok til å be deg ta en graviditetstest for det er det første de sjekker siden det er som regel grunnen til at vi kvinner ikke får mensen.

Hvis du tar en test i dag så kom gjerne med en oppdatering :)

Skrevet

Jeg er ikke gravid, som ventet. Tok en test.

Noen andre som har opplevd å være kjempe premenstruelle uten at mensen kommer? Blir litt stressa av det jeg altså.

Skrevet

Jeg har pcos. Har det somdeg ofte jeg da..

Er ganske sjokkert jeg over at kvinner her inne ikke forstår at uregelmessige sykluser kan hende alle, uansett om den har vært regelmessig før.. Skjerpings

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...