Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Noen som vet hva det er? I avisa sto det vår jallababy ble født xx.xx.xxxx stolte foreldre er xxx og xxx. Hilsen til balabla ofr god oppfølging osv.... Jallababy? noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 "Jalla" betyr vel strengt tatt "fort", så fødselen var kanskje kjapt unnagjort?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 hehe, veldig rart! Jalla er vel et begrep som oftest brukes av ungdom, husker vi brukte det som "noe av dårlig kvalitet" og har også hørt det i forbindelse med å snakke gebrokkent: jallanorsk, så den tok jeg ikke helt gitt... skrivefeil kanskje?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Det brukes om noe som bare er tull eller av dårlig kvalitet, men det betyr fort. Libanesisk, tror jeg. Veldig rar ting å kalle en baby!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Betyr kjapt, ser for meg en kjapp fødsel. Men i vårt språk som sleng betyr det dårlig kvalitet ja, så litt rart ordvalg.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 He he for et ordvalg. Jalla er egyptisk slang for "fort" og kommer egentlig fra Ya Allah (å gud). Ettersom egyptere bruker guds navn for det meste er det helt naturlig at det også brukes når de vil at folk skal forte seg, he he. Men på norsk slang brukes jo jalla om dårlige greier. Merkelig ordvalg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå